Aubomobilka v Kvasinách zároveň přešla z dvousměnného na jednosměnný provoz. Dosud ale není jisté, kolik lidí přijde o práci či kolik z nich bude dojíždět do Mladé Boleslavi. ČTK to v pondělí řekli zástupci firmy a odborů.

Lidé dostanou šanci v hlavním závodě

V průběhu posledních týdnů se měnil počet zaměstnanců, kteří jsou omezením výroby superbu ohroženi. Podle šéfa kvasinských odborářů Jaroslav Martinec by mohlo přijít o práci až 85 lidí, podle posledních zpráv se ale toto číslo zřejmě sníží. Firma nabízí těmto pracovníkům možnost dojíždět za prací do hlavního závodu v Mladé Boleslavi s tím, že by přispívala na dopravu a ubytování.

Škoda Auto si sice v prvním pololetí letošního roku i přes 4procentní pokles udržela pozici jedničky na domácím trhu nových automobilů, avšak za tento relativní úspěch vděčí modelové řadě Fabia, která zůstává nejoblíbenější verzí škodovky následovanou Octavií a Superbem.

Škoda Auto v pololetí klesl zisk o 33 % na 997 miliónů korun po zdanění. Škoda Auto snížila v pololetí také celosvětově prodej vozů o 0,9 procenta na 226 300 vozů. [celá zpráva]

Snižování denní produkce vozů Superb
měsíc původně nově
září 2002 150 100
duben 2003 100 80
srpen 2003 80 75

Tahounem zůstává Fabia

Fabia se na celkovém výrobním programu Škody Auto s produkcí 134 460 vozů v prvním pololetí podílí 58 procenty. Nové zákazníky láká i Octavia, jejíž výroba vzrostla o 5,5 procenta na 84 248 vozů. V případě luxusní škodovky Superb byl za první pololetí ve výrobě zaznamenán propad o 5,7 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Automobilka začala uvádět novou limuzínu na světové trhy v loňském roce. Odbyt ale nešel podle očekávání a nakonec se prodalo jen necelých 17 000 vozů. V září loňského roku kvůli sníženému odbytu musela firma přistoupit k prvnímu snížení denní produkce ze 150 na 100 vozů.