"Všichni si v dopravě sáhnou kvůli DPH hlouběji do kapes. Navíc jestli se neuklidní situace na trhu s naftou, i to se projeví do zdražení. Konkrétní ceny zatím stanovené nemáme," uvedl Jančura.

Podle něj nebude firma zdražovat tam, kde k tomu nepřistoupí jejich konkurence.

Žluté autobusy Student Agency jezdí například na linkách mezi Prahou a Brnem, Ostravou, Libercem, Plzní nebo Karlovými Vary a na mezinárodních linkách po Evropě.

Zvýšit ceny chce i konkurence

"Rostoucí ceny vstupů musíme samozřejmě zakalkulovat do cen autobusových jízdenek a počítáme s tím," řekl generální ředitel společnosti Asiana Alexej Litvin.

Zvýšení cen se podle něj bude týkat i základního jízdného na linkách Praha-Karlovy Vary a Praha-Brno, kde si firma konkuruje se Student Agency.

Za nárůstem je drahá ropa

Cena motorové nafty se v posledních dnech přiblížila ke 32 korunám za litr, což je o pět korun více než na začátku roku.

Podle Jančury cena rostla kvůli zvýšené poptávce a zároveň výpadku tuzemských rafinérií. "Jakmile se cena stabilizuje, zohledníme ji v cenách k 1. lednu," uvedl.

Zvýšení cen až o deset procent předpokládají kvůli drahé naftě i silniční nákladní dopravci.

"Dramatický nárůst cen pohonných hmot, který se již nepohybuje v řádu desetihaléřů, ale v řádu korun, se bezpochyby odrazí v cenách dopravních služeb pro příští rok. Zahájili jsme proto jednání s našimi zákazníky o cenových podmínkách v roce 2008," uvedl výkonný ředitel největší tuzemské dopravní firmy C.S Cargo Tomáš Faller.