"Je to více, než jsme plánovali, což nás těší," řekl Dvořák.

Počátkem roku vedení letiště odhadovalo zhruba pětiprocentní růst počtu cestujících. Za tři čtvrtletí počet cestujících narostl o sedm procent na 9,5 milionu, 11milióntý cestující prošel letištěm uplynulý víkend a hranici 12 miliónů letiště vůbec poprvé překročí podle očekávání 19. prosince.

S růstem cestujících souvisí i nárůst počtu pohybů letadel, tedy vzletů a přistání. Během letní sezóny zaznamenalo Řízení letového provozu na letišti téměř 95 000 letadel, což je zhruba o tři procenta silnější provoz než loni v létě. Nejhustší provoz byl na letišti 28. června, kdy na ranveji přistálo nebo odstartovalo 593 strojů.

Dopravci do Prahy posílají stále větší letadla, čímž se zvyšuje i sedačková kapacita. "Letiště Praha se stává opravdu velkým mezinárodním letištěm," řekl Dvořák.

Významný přestupní uzel

Podle něj pražské letiště nabývá na významu jako přestupní uzel pro cestující na dálkových linkách. V létě podíl cestujících, kteří využili Prahu k přestupu, narostl na 22 procent. Lukrativní dálkové linky vedou z Prahy zatím do Atlanty, New Yorku, Toronta a Montrealu v severní Americe a Soulu v Jižní Koreji.

Získání dalších dálkových letů je dlouhodobou prioritou vedení letiště. Marketingový ředitel letiště Stanislav Zeman uvedl, že s příštím letním řádem 28. března se otevře šest nových spojení z Prahy. "Jde o nové destinace, které ještě nebyly nikdy z Prahy provozovány," řekl Zeman.

Přímé linky na Tchajwan a do Spojených arabských emirátů

Přesnější být nechtěl, přiznal ale, že pozornost se zaměřuje především do jihovýchodní Asie. Nahlas se mluví například o zavedení přímého spoje mezi Prahou a Tchaj-pejí, které by provozovaly tchajwanské aerolinie China Airlines.

"Pokračujeme v jednání s Emirates o otevření nového spojení do Prahy i pro cestující," řekl Zeman. Dubajské aerolinie Emirates začaly před dvěma týdny provozovat pravidelnou nákladní linku Hongkong - Dubaj - Praha.

Kromě navýšení počtu cestujících čeká Letiště Praha příští rok výrazný zásah do vlastnické struktury podniku. Dosavadní státní podnik se přemění v akciovou společnost, kterou vláda hodlá zprivatizovat.

O způsobu odstátnění ještě není rozhodnuto, podle Dvořáka připadá v úvahu dlouhodobý pronájem, prodej nebo emise akcií na burze. Nový vlastník by měl být znám do konce roku 2008.