Stavba dálnice, která povede přes Chráněnou krajinou oblast České středohoří, byla několikrát odložena kvůli protestům ekologů. Stavbaři však plánují investovat do ekologických opatření miliardu korun.

Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc při zahájení uvedl, že kraj čekal na stavbu úseku deset let. "Není rozdíl mezi variantou s delším tunelem, která by byla o dvě miliardy dražší, a tou současnou," řekl. V úseku budou stát tři mimoúrovňové křižovatky, dva tunely a 29 mostů. Největší tunel Radejčín bude dlouhý 620 metrů, další tunel Prackovice bude mít délku 270 metrů.

Řešení tahu D8 je unikát

Letos má být ještě zahájena stavba na mostech Opárno a Dobkovičky a do konce roku také stavba tunelu Prackovice. V příštím roce se začne se stavbou mostu Vchynice, tunelu Radejčín a následně celé trasy mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.

Podle ředitele ŘSD Alfréda Brunclíka je technické řešení tahu D8 unikát. "Obdobný průchod dálnice jako v případě Krušných hor a Českého středohoří zatím v České republice nemáme," uvedl Brunclík.