Hlavní obsah

Poslední výstavba dálnice D8 zahájena

LITOMĚŘICKO

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v úterý výstavbu posledního úseku dálnice D8, která bude stát 8, 95 miliardy korun bez DPH. Tento úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi na Ústecku bude dlouhý 16,4 kilometru a měl by být dostaven do konce roku 2010.

Článek

Stavba dálnice, která povede přes Chráněnou krajinou oblast České středohoří, byla několikrát odložena kvůli protestům ekologů. Stavbaři však plánují investovat do ekologických opatření miliardu korun.

Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc při zahájení uvedl, že kraj čekal na stavbu úseku deset let. "Není rozdíl mezi variantou s delším tunelem, která by byla o dvě miliardy dražší, a tou současnou," řekl. V úseku budou stát tři mimoúrovňové křižovatky, dva tunely a 29 mostů. Největší tunel Radejčín bude dlouhý 620 metrů, další tunel Prackovice bude mít délku 270 metrů.

Řešení tahu D8 je unikát

Letos má být ještě zahájena stavba na mostech Opárno a Dobkovičky a do konce roku také stavba tunelu Prackovice. V příštím roce se začne se stavbou mostu Vchynice, tunelu Radejčín a následně celé trasy mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.

Podle ředitele ŘSD Alfréda Brunclíka je technické řešení tahu D8 unikát. "Obdobný průchod dálnice jako v případě Krušných hor a Českého středohoří zatím v České republice nemáme," uvedl Brunclík.

Reklama

Související témata:

Související články

Stát hledá firmu, která dokončí dálnici D8

Výběrová řízení na stavbu 11 silničních staveb v celkové hodnotě 30 miliard korun vypisuje v těchto dnech Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejvíce peněz (12...

Výběr článků

Načítám