Hlavní obsah

Žalobci prý prověřují pendolina kvůli bezpečnosti, ČD se brání

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Státní zastupitelství prověřuje provoz rychlovlaků pendolino. Stroje prý mají problémy se zabezpečovacím zařízením a jeho komunikací s vlakem na některých místech tratě. Uvedla to TV Nova. Podle ní se prověřuje, zda nemůže jít o trestný čin obecného ohrožení. České dráhy se ale proti tomu postavily a chtějí se proti informacím Novy bránit právní cestou.

Článek

Společnost má podle Novy interní dokument, v němž říká zaměstnancům, aby nezastavovali vlak v případě, že kolejové čidlo hlásí nebezpečí přehřátí. Tato čidla prý pracují špatně a signalizují nebezpečí, i když žádné nehrozí.

"Může dojít k tomu, že to čidlo nepracuje tak, jak má. To znamená, že ono může vyhodnotit, že něco není v pořádku, i když to v pořádku je," řekl Nově mluvčí drah Ondřej Kubala.

ČD: reportáž je lživá

Proti tvrzení, že vlaky si na řadě míst vůbec nerozumí se zabezpečovacím zařízením, se postavily České dráhy. Informace je prý lživá a společnost se proti reportáži chce bránit právní cestou. Mluvčí drah Kubala vysvětlil, že čidlo na trati funguje především pro nákladní vlaky. Pendolino je uzpůsobeno tak, že právě v místě, kde je osa čidla, vypouští horký vzduch, proto se signálka rozsvěcuje. Vlak má ale vlastní kontrolní systém a čidlo na trati je pro něj nepotřebné. 

ČD také podle Novy připouštějí, že špatně fungují některá čidla na jedné z náhradních tratí pro pendolina. V těchto místech musejí strojvůdci podle interního nařízení drah vypnout motor a jet takzvaně samospádem.

Odborníci oslovení Novou považují interní nařízení ČD za problematická. "Určitě se tím snižuje bezpečnostní standard," řekl železniční expert působící v Bruselu a bývalý generální inspektor Zdeněk Žák.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám