Tržby klesly o 1,2 procenta na 76,08 miliardy korun. Klesá i prodej vozů v České republice.

Škodovky si zakoupilo 36 702 zákazníků, což představuje meziroční pokles o osm procent. O 10,3 procenta na 58 139 vozů se letos zvýšil odbyt ve střední a východní Evropě bez České republiky.

Nejúspěšnějším modelem na trhu nadále zůstává Škoda Fabia. S produkcí 134 460 vozů představuje 58procentní podíl na celkovém objemu výroby.

V pololetí vzrostla o 5,5 procenta na 84 248 vozů výroba řady Octavia. Produkce Škody Superb nadále klesá. V první polovině roku firma vyrobila 11 180 vozů, což je o 5,7 procenta méně než v loňském roce.

V Polsku Škoda boduje

Nejdynamičtějším trhem automobilky je střední a východní Evropa. Škoda Auto posílila zejména na polském trhu, kde prodala o 26,9 procenta více automobilů než loni. Polsko je tak s 20 310 prodanými auty po západní Evropě druhým největším exportním trhem automobilky. Nárůst prodeje škodovka zaznamenala i v Maďarsku a Slovinsku.

Automobilka však v pololetí ztratila další díl z vedoucí pozice na českém trhu. S podílem 48 procent na trhu se poprvé dostala pod 50procentní hranici.

Podle vedení společnosti výsledek poznamenaly stagnující automobilové trhy a zostřující se konkurenční tlak. K oživení podle zástupců firmy nedojde ani ve druhém pololetí.

"Ani ve druhé polovině roku neočekáváme zásadní oživení automobilových trhů. Budeme nadále usilovat o to, abychom hospodářský výsledek před zdaněním bez jednorázových vlivů udrželi na úrovni předchozího roku," uvedl místopředseda představenstva Winfried Vahland.

Analytik Tomáš Vyskočil z Wood&Company výsledky hodnotí celkem pozitivně, jelikož provozní zisk firmě stoupl o 13 procent a přidaná hodnota o více než tři procenta. Škodovce se podařilo kompenzovat pokles prodaných vozů v tuzemsku růstem odbytu na trzích střední a východní Evropy, řekl. Napříště budou výsledky podle Vyskočila záviset mimo jiné na vývoji trhu v západní Evropě a kurzu české koruny.