Ovšem ani to není konečné slovo firmy, jejíž největší zisky jsou v dobách dovolených, tedy přes léto. Za sedm měsíců vykázaly aerolinie zisk 182 miliónů, neboť v červenci firma vydělala 357 miliónů.

Na tržbách se v pololetí nejvíce podílela pravidelná osobní přeprava s výnosy přes osm miliard; meziročně o 2,3 procenta více. Tržby z nepravidelných letů, tzv. charterů, se zvýšily o 9,3 procenta na téměř 1,2 miliardy, oznámil to na tiskové konferenci prezident firmy Radomír Lašák. Provozní náklady se snížily o dvě procenta na 11,2 miliardy korun. Firma za pololetí přepravila 2 486 000 cestujících, což je meziročně o 1,1 procenta více.

Dálkové lety budou

Otazník dosud visel nad osudem dálkových linek ČSA. Ty létají především do USA a Kanady; klienty cestovních kanceláří vozí firma i na Kubu, do Venezuely nebo Dominikánské republiky. Na základě pololetních výsledků se společnost rozhodla dálkovou flotilu zachovat a uvažuje i o její obnově.

Vedle modernizace současných strojů Airbus A310 přichází v úvahu nákup letadel Boeing 767 nebo Airbus A330, což jsou typy, které ČSA dosud ve flotile nemají. Nákup se však uskuteční pouze v případě, že budou na trhu cenově dostupná letadla s vhodným vybavením, uvedla společnost.

Největším akcionářem aerolinií je stát, který kontroluje přes 91 procent akcií. Firmu, která nyní prochází restrukturalizací, do budoucna čeká privatizace. "Spojení s nějakým silným strategickým partnerem ČSA nemine, není to tak velká společnost, že by měla šanci přežít sama," řekl již dříve ministr dopravy Aleš Řebíček.