"Do stanice Petřiny se počítá s cenou asi 15 miliard korun," tvrdí pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Část zaplatí Praha, část půjde z fondů EU. Odhady na výstavbu trati až na Ruzyni se pohybují kolem 40 miliard korun.

Stavět by se mělo začít v roce 2009, letiště by se mělo napojit v roce 2018.

Plán prodloužení trasy A

Trasa by měla tvořit smyčku přes Motol a Dědinu. Foto: Dopravní podnik

Celkem bude trasa A prodloužena o 12,8 kilometru. Vzniknou stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílá Hora, Dědiny, Dlouhá Míle a Letiště Ruzyně.

Interiér stanice Bílá hora

Bílá Hora bude nejhouběji položenou stanicí. Bude asi 44 metrů po zemí. Foto: Dopravní podnik

Šest stanic by mělo být ražených, dvě hloubené. Rozdíl je v tom, že ražená stanice se buduje pod povrchem, hloubí se pouze vestibul. Naopak stanice hloubená se celá, včetně nástupišť, buduje seshora.

Interiér stanice Motol

Jeden z výstupů stanice Motol by měl být přímo do nemocnice. Foto: Dopravní podnik

Přehled nových stanic metra A 
stanicetechnologiehloubka v metrech
Červený vrchražená28,6
Veleslavínražená20,4
Petřinyražená37,2
Motolhloubená6,7
Bílá Horaražená44,4
Dědinahloubená12,1
Dlouhá Míleražená22,7
Letiště Ruzyněražená21

V první etapě by pražský magistrát chtěl dovést metro na Petřiny, to by mělo být do roku 2013. Podle radních by ale bylo ideální, když by se v první etapě podařil dobudovat i Motol.

V další etapě trasa povede nepříliš obydlenými částmi města. Podle Dopravního podniku by ale například ve stanici Dlouhá Míle měl vzniknout uzel železniční dopravy, autobusů a metra.

Interiér stanice Červený vrch

Trasa přes Červený vrch a Veleslavín by měla ulevit dopravě na Evropské třídě. Foto: Dopravní podnik

Další trasa

Pražská doprava by se v budoucnu měla rozrůst o další trasu metra - D. Povede od Hlavního nádraží přes Nusle, Pankrác na Písnici.

Město by si přálo novou linku metra D až do Písnice, zatím však na projekt nemá peníze.

Plánovaná trasa D. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte. Foto: Novinky.cz s použitím Mapy.cz

Trasa bude podpovrchová. Jediné místo, kde se dostane na světlo, bude stanice Nádraží Krč. Metro tu přes povrch bude překonávat Kunratický potok. Trasa by měla být budována tzv. "lehkou variantou", což znamená, že stanice ani tunel nebudou příliš hluboko pod povrchem.

Z Hlavního nádraží by trasa mohla vést ještě dál, směrem na Žižkov. Tyto plány ještě ale nejsou hotové.