"ÚOHS navrhovanou fúzi povolil bez podmínek, a to zejména s ohledem na relativně nízký tržní podíl spojujících se soutěžitelů a na existenci významných konkurenčních subjektů na trhu. Spojení nezvýší tržní sílu spojovaných soutěžitelů natolik, aby vedlo ke vzniku nebo posílení dominantního postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, které by mělo za následek podstatné narušení hospodářské soutěže," uvádí ve svém vyjádření Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Svůj záměr koupit pivovar Krušovice zveřejnil Heineken v polovině letošního června. Spojením obou firem vznikne po společnostech Prazdroj a Pivovary Staropramen třetí nejsilnější subjekt v oblasti výroby a distribuce piva na českém trhu. Dosud patřilo Pivovaru Krušovice čtvrté místo za Budějovickým Budvarem.

Změna majitele urychlí podle generálního ředitele Krušovic Pavla Gregoriče další rozvoj firmy.

Pivovar Krušovice, který loni vydělal téměř 182 miliónů korun, dosud vlastnila německá Radeberger Gruppe KG. Na trh dodává svá piva pod značkami Světlé, Černé, Mušketýr, Imperial a Radler. 

Skupina Heineken je v České republice činná prostřednictvím značek Starobrno, Hostan, které zde vyrábí. Mimo to dováží značky Zlatý bažant, Heineken, Amstel, Murphy's a Edelweiss.