Hlavní obsah

ČTÚ: Česká pošta porušuje listovní tajemství a špatně informuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Porušování listovního tajemství, nedostatečnou péči o zákazníky či špatnou informovanost vytýká Český telekomunikační úřad (ČTÚ) České poště. Ta má podobných problémů mnohem víc. Vyplývá to z pravidelné zprávy ČTÚ.

Článek

Například ČTÚ se zabýval celkem devíti případy, které se týkaly neúměrně dlouhé čekací doby (ve frontě stálo až 20 lidí, čekací doba byla až 30 minut). Dále bylo z podnětu zákazníků zjištěno, že si uložené poštovní zásilky lze vyzvednout jen brzy odpoledne, přestože mnoho lidí zaměstnaných mimo své trvalé bydliště se vrací domů až po uzavírací době pošty.

Přitom má Česká pošta povinnost vycházet při organizaci své činnosti z potřeb veřejnosti, přihlížet odpovídajícím způsobem k poptávce po svých službách a dbát toho, aby užívání služeb nebylo neúměrně komplikované a aby nevyžadovalo zbytečně mnoho času.

Pošta má problémy s podáváním informací

Ačkoli má Česká pošta ze zákona povinnost poskytovat soustavně potřebné informace. V mnoha případech se tomu tak neděje. Úřad mimo jiné zaregistroval tři konkrétní případy, v nichž Česká pošta nedokázala zákazníkům podat vysvětlení pravidel pro dodávání poštovních zásilek.

Při kontrole 23 pošt bylo u čtyř z nich zjištěno, že v době nepřítomnosti vedoucího pošty nebo jeho zástupce není u pošty nikdo další, kdo by byl schopen poskytnout zákazníkům potřebné informace.

Vaše dopisy mohou skončit v cizí schránce

Zákon o poštovních službách vyžaduje, aby Česká pošta a její pracovníci dodržovali tzv. poštovní tajemství. To znamená, že mezi utajované údaje patří - kdo byl odesílatel a adresát, o jakou službu šlo, kdy byla poskytnuta, jaký byl obsah poštovní zásilky apod. Česká pošta nesmí dát cizí osobě dokonce ani pouhou možnost, aby se s chráněnými údaji seznámila.

Ale i tato nařízení pošta porušuje. Například obyčejné zásilky a výzvy pro jednoho adresáta byly vhazovány do domovní schránky užívané jeho bývalou manželkou, a obdobně byla v jiném případě obyčejná zásilka vložena do schránky patřící bratrovi adresáta. V obou případech byla přitom z označení poštovních schránek zřejmé, že je adresáti již nevyužívají.

Podobných případů je celá řada a netýkají se pouze obyčejných zásilek. Velmi důležitá výzva k vyzvednutí doporučené zásilky v rámci exekučního řízení byla vložena do cizí domovní schránky. Českému telekomunikačnímu úřadu byla předána dodejka, která mu však nepatřila.

Reklama

Související články

Česká pošta má nového konkurenta

V České republice začne působit nový poštovní operátor - nizozemská TNT Post. Chce konkurovat České poště v doručování adresných zásilek. I přes dosavadní...

Výběr článků

Načítám