Podnik v současné době nemá dostatek peněz na splácení úvěru. Na vině je především neplnění výrobního programu. Aero vyrábí bitevníky L-159, které si však cestu na zahraniční trhy prozatím nenalezly. Státní garance byla prodloužena s tím, že Aero musí do konce příštího roku prokázat schopnost přežít a zajisti si finance uzavřením kontraktů.

Ministři financí a průmyslu Bohuslav Sobotka a Milan Urban musí navíc do podzimu připravit návrh dalšího postupu státu při nakládání s majetkovými právy v Aeru Vodochody. Největším akcionářem společnosti je s téměř 36procentním podílem a.s. Letka vlastněná Fondem národního majetku. Dvojkou je s 35,3 procenta akcií společnost Boeing Česká, společný podnik amerického výrobce letadel a ČSA, a 29 procent drží Česká konsolidační agentura.

Vodochodské firmě klesl loni podle předběžných výsledků čistý zisk přibližně na 350 miliónů korun.

Prohraný boj o Indii

Na konci ledna Aero Vodochody prohrálo bitvu o lukrativní zakázku pro Indii. Tamní vláda totiž odmítla nabídku na koupi českých letounů L-159B a dala přednost cvičným proudovým letounů Hawk britské výroby. Aeru nepomohla ani cenově výhodnější nabídka. Zatímco britský cvičný stroj stojí 18 miliónů dolarů, český přijde na 12,5 miliónu.