Nové americké letadlo je nejen prošpikováno nejmodernější technologií, ale originální je především nízkou ekologickou zátěží svého provozu. Plná polovina jeho součástí je vyrobena z uhlíkových kompozit, které jsou lehčí a odolnější, než běžně užívaný hliník. Vysoký je rovněž podíl titanu (15%), zatímco ocel má jen pětiprocentní zastoupení.

Boeing tak ve své první novince po 12 letech, kdy vzlétl první "777", vsadil na odlišnou strategii než Evropané. Dreamliner má vyplnit poptávku po letounech spojujících obří letiště se středními a menšími, počítá tedy s růstem "regionální" letecké přepravy, i když jeho dolet umožňuje, aby byl nasazen i na transoceánských trasách.

První Dreamliner má vzlétnout v barvách japonských aerolinek ANA už v příštím roce, zatím si 46 společností objednalo 642 strojů.

Dreamliner 787 a Airbus A380
rozpětí 60 m  79,8 m 
délka 57 m 73 m 
výška 17m 24,1 m 
šířka kabiny 5,4 m 6,58
dolet až 15770 km až 15000 km
kapacita až 330 až 840 osob