Na staveništi v Nošovicích to řekli novinářům zástupci automobilky Hyundai s tím, že v této době se již staví všechny výrobní objekty. "Ke konci května objem prostavěných peněz dosáhl 54,5 miliónu eur, tj. 1,53 mld. korun," sdělil mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Petr Vaněk.

Převodovkárna, která se začala stavět 21. března jako první z výrobních hal, již má vztyčený hrubý skelet, včetně ocelové střechy, nyní se dělají vnitřní vestavby, technologické rozvody a opláštění střechy.

Pilíře již mají vztyčeny všechny výrobní objekty. Na stavbě převodovkárny, lisovny, karosárny, lakovny, montážní haly, energetického centra a infrastruktury nyní pracují asi dvě stovky stavebních dělníků, kteří používají 50 jeřábů a vysokozdvižných plošin. Zemní práce dokončuje přibližně 30 mechanismů.

Montovna mít přes 100 tisíc metrů čtverečních

Největším objektem v areálu bude montážní hala, která bude mít až 106 tisíc metrů čtverečních. Technologicky a stavebně nejsložitější je lakovna. Jako poslední bude letos v říjnu zahájena stavba administrativní budovy.

Pozastavena je nyní stavba části dešťové kanalizace, kvůli níž se Hyundai dostal do sporu s Ekologickým právním servisem (EPS), protože s úsekem stavby firma začala, aniž by vyčkala souhlasu stavebního úřadu s provedením změny ohlášení stavby.

"Čekáme na to, až budou zpracovány tři znalecké posudky, které zadávala agentura CzechInvest. Zadání pro znalce jsme s EPS odsouhlasili asi před dvěma týdny," uvedl právník HMMC Petr Michník s tím, že EPS a Hyundai svěřily zadání posudku CzechInvestu, protože ho považují za nezávislého partnera. Vaněk řekl, že sporný úsek je asi 100 metrů dlouhý, přičemž celkem bude mít dešťová kanalizace v areálu délku kolem devět kilometrů.

S instalací výrobních technologií chce investor začít v lednu 2008, montáž a spouštění technologických zařízení bude plynule přecházet ve zkušební provoz tak, aby počátkem října 2008 začala zkušební výroba.