"Já preferuji dlouhodobý pronájem. Ruzyňské letiště je tak zásadním strategickým objektem, že by mělo zůstat v majetku státu. Může se ho však vyplatit i prodat, když zájemci nabídnou dobrou cenu," řekl v polovině března ministr. Podle Hodače ale nyní všeobecně převládá názor, že by se pražské letiště mělo bezezbytku prodat. "Už se o tom hovořilo," sdělil. Část z utržených peněz by podle něj putovala do dopravní infrastruktury.

Stát by si v nově vzniklé akciové společnosti neponechal žádný podíl. Podle Hodače se letiště bude prodávat poté, co získá pozemky pro novou vzletovou a přistávací dráhu. Ty nyní z velké části vlastní finanční skupina Penta.

Státní podnik Letiště Praha nyní prochází přeměnou na akciovou společnost, a poté jej čeká odstátnění, o kterém vláda rozhodla loni na podzim. Jakou formou se privatizace uskuteční, není zatím jisté. S privatizací počítá vláda už v roce 2008.

Letiště Praha je s loňským miliardovým čistým ziskem jedním z nejúspěšnějších podniků, které dosud patří státu. Zároveň je to největší vzdušný přístav v nových členských zemích EU. Loni jím prošlo rekordních 11,5 miliónu cestujících. Do Ruzyně nyní létá 51 aerolinií, které zajišťují spojení do 120 měst po celém světě. Ruzyňské letiště zaměstnává 2255 lidí.