Budování projektu, jenž má být přesnější než americký GPS, zatím spolklo 1,2 až 1,4 miliardy eur a podle agentury Reuters bude třeba sehnat dalších 2,2 miliardy eur.

"Každý chápe, že financování Galilea mixem veřejného a soukromého sektoru sektor nefunguje," řekl agentuře Reuters nejmenovaný zdroj. " K diskusi, kde peníze vezmeme, jsme se ale vůbec nedostali. Potřebujeme trochu času," uvedl zdroj.

EU si ale bude muset pospíšit. Galileo, jenž má být přesnější obdobou amerického systému GPS, totiž má fungovat od roku 2012. Již nyní má ale jeho budování roční skluz, který se stále prohlubuje. V březnu šokoval mluvčí eurokomisaře pro dopravu Jacques Barrota zjištěním, že "na Galileu se prostě nepracuje", od té doby se ale práce vůbec nepohnuly.

Do jednoho z jednoho z nejdražších projektů v historii EU se přihlásily evropská nadnárodní společnost EADS, německá skupina v čele s Deutsche Telekom, francouzské Thales a Alcatel-Lucent, britská Inmarsat, italská Finmeccanica a španělské AENA a Hispasat. FiPo čase ale zjistily, že se projekt nemusí vyplatit, protože Galileo nezíská dost klientů, a tak od něj daly ruce pryč.