Vyšší počet supermarketů než Billa nyní v Česku provozuje obchodní řetězec Ahold, který na konci loňského roku měl 244 prodejen Albert.

V příštích pěti letech Billa v Česku otevře sedm až osm nových prodejen ročně. "Zaměříme se na regiony, kde Billa ani Delvita zatím nepůsobí. Půjde zejména o města se zhruba 5000 obyvateli," řekl generální ředitel Billa ČR Jaroslaw Szczypka, podle kterého převzetí supermarketů Delvita nebude mít na rozvojové plány Billy žádný vliv.

Po převzetí Delvity se vytvořila skupina pěti nejsilnějších obchodních řetězců - Schwarz (Lidl, Kaufland), Ahold (Hypernova, Albert), Makro, Tesco a REWE Group (Billa a Penny Market). Každý z nich má tržby vyšší než 30 miliard korun. "Celkem mají tržby přes 190 miliard korun a podíl v rychloobrátkovém zboží téměř 50 procent," řekl analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.

Největší řetězce podle maloobchodních tržeb (předběžné výsledky v mld. Kč):
skupina/firma tržby 2005 tržby 2006
1. Schwarz ČR (Kaufland, Lidl) 38,0* 43,5*
2.-3. Ahold Czech Republic (Hypernova, Albert) 36,5* 38,5*
2.-3. Tesco Stores ČR 22,5* 38,5*
4. Makro Cash&Carry ČR 37,5 38,3
5. Rewe ČR (Billa, Penny Market) 23,2* 25,8*
6. Globus ČR 19,0 20,5
7. Tengelmann ČR (Plus-Discount, OBI) 19,2* 19,5*
8. Geco Tabak 12,5 14,9
9. SPAR ČR 11,0* 12,0*
10. Delvita   9,0*   8,8*
1.-10. Celkem 228,4* 261,3*
pozn.: * odhad
zdroj : Incoma Research, Moderní obchod

Podobně jako Billa se v poslední době na menší města začaly zaměřovat i ostatní obchodní řetězce, protože velká města jsou již obsazena. "Dojde k rozvoji nových formátů, zejména menších prodejen. Expanzí mezinárodních společností je totiž zatím málo pokrytá oblast menších obcí pod 5000 obyvatel a také vnitroměstský prostor," upozornil analytik Skála.

Například společnost Tesco Stores ČR svůj první malý supermarket otevřela v roce 2005 v Mikulově, který má zhruba 8000 obyvatel. V závěru loňského roku mělo Tesco malé obchody i ve Vodňanech, Bechyni či Veselí nad Lužnicí. Tyto obce mají asi 6000 lidí.