"Analýza ukázala, že po vyčlenění carga nám bude pro financování dálkové dopravy chybět ročně asi 640 milionů korun. O této částce teď jednáme a je obsažena v materiálu pro vládu. Pro státní rozpočet by to neměla být významná zátěž," řekl Právu Bazala.

Podle něj dráhy do vozového parku investují ročně asi 3,4 miliardy korun. "Z vlastních zdrojů na to dáváme 2,1 miliardy Kč, další zhruba jednu miliardu čerpáme už šestým rokem z půjčky od Eurofimy a 300 miliónů Kč získáváme ze státního programu na podporu vozidel v regionální dopravě.

Průměrné stáří vagónů a lokomotiv se ale snižovat nedaří. "Zastaralost vozového parku je taková, že bychom na modernizaci ročně potřebovali dvojnásobně více peněz. První kladné výsledky jsou přesto vidět. Do konce roku by už mělo být v provozu 47 motorových vlaků Regionova a devět příměstských elektrických jednotek Elefant. Obdrželi jsme také 26 vozů první a druhé třídy a 12 lůžkových vozů pro mezinárodní dopravu," řekl Bazala.

Dodal, že pokračuje projekt Živá nádraží. "Do deseti let se rekonstrukce dočkají nádraží ve všech městech nad 20 tisíc obyvatel."

České dráhy vykázaly podle ČTK za letošní první čtvrtletí poprvé po dlouhých letech zisk 14,7 miliónu korun. Za přepravu cestujících utržil podnik celkem přes 1,2 miliardy Kč, tržby nákladní dopravy se zvýšily na 4,2 miliardy Kč. Za celý rok očekává firma zisk 50 miliónů korun. Pokud se plán podaří naplnit, půjde o vůbec první zisk od vzniku Českých drah v roce 1993.