Vedení Penty zároveň nevylučuje, že maloobchodní řetězec Žabka v budoucnu expanduje i do Česka a Slovenska.

Síť prodejen Žabka byla založena v roce 1999 a během osmi let získala na polském maloobchodním trhu významné místo. Její supermarkety jsou rozesety po celém Polsku, ve městech nad 10 tisíc obyvatel. Jedná se o prodejny o průměrné rozloze 80 m2. Jejich sortiment je podobný jako zboží supermarketů v Česku - nabízejí zejména potraviny a nápoje, ale i terminálové služby jako dobíjení mobilních telefonů nebo placení složenek.

V roce 2006 dosáhly tržby firmy rekordní výše 1,24 miliard zlotých (9,2 miliardy Kč), přičemž hrubý zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) činil 45 miliónů zlotých (337 miliónů Kč).

"Vstup do Žabky přesně zapadá do naší dlouhodobé strategie expanze do dalších zemí střední a východní Evropy. V Polsku již provozujeme dvě firmy - sázkovou kancelář Profesjonal a síť lékáren Dr. Max. Žabka toto naše portfolio perfektně doplňuje a současně nám díky synergickým efektům umožňuje dál rozvíjet retailové aktivity jak v Polsku, tak i v dalších zemích," říká Marek Dospiva z Penty.

Penta vlastní mj. Aero Vodochody, síť lékáren či společnost MobilKom, která nedávno spustila komunikační síť U:fon.