"Ve všech prodejnách je potřeba provést inventuru a další administrativní úkony spojené s převodem na společnost Billa," řekl mluvčí Delvity Petr Uchytil. Nabídka zboží by se podle něj po znovuotevření zatím neměla výrazně měnit.

REWE, jež v Česku provozuje ještě prodejny Penny Market, za koupi Delvity zaplatila jejímu majiteli, belgické společnosti Delhaize, 100 miliónů eur (zhruba 2,8 miliardy korun). Od převzetí si slibuje posílení pozice na tuzemském trhu - Delvity podle šéfů společnosti díky svému rozmístění ideálně doplní síť supermarketů Billa.

Delvita je již čtvrtým řetězcem, který v Česku skončil. V roce 2005 z českého maloobchodního trhu odešel Julius Meinl, který prodal téměř 60 prodejen řetězci Ahold. Loni vyklidil trh hypermarketů francouzský Carrefour, jehož síť 11 hypermarketů pohltil Tesco Stores ČR, jenž odkoupil rovněž 27 supermarketů německého řetězce Edeka.

Diskonty dohánějí supermarkety

Řetězec Delvita se v Česku propadal do ztrát. Stále obtížněji vzdoroval vedle hypermarketů především dravým diskontním řetězcům sázejícím hlavně na nízké ceny.

Diskonty si u Čechů získávají stále větší oblibu a rychle drolí donedávna neotřesitelně pevnou pozici supermarketů. Ty se na celkovém obratu 50 největších prodejců v Česku podílejí z necelých 20 procent, přičemž diskonty, které vtrhly na trh mnohem později, je již téměř dohnaly.