Článek
Přípravy na zahájení exportu trvaly velmi dlouho, protože korejský trh je na evropské poměry velmi komplikovaný. Také hledání vhodného importéra bylo náročné.
"Korejský trh považujeme za perspektivní a vidíme tam zajímavou obchodní příležitost. Přestože celková spotřeba piva v Koreji stagnuje, poptávka po importovaném pivu tam již několik let pozvolna roste a do roku 2011 se očekává nárůst o 11 procent. Importovaná piva budou zvyšovat svůj podíl na korejském trhu. V letošním roce očekáváme v Koreji prodej více než tisíce hektolitrů ležáku," řekl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.
Budvarský ležák bude dodáván do všech hlavních distribučních kanálů, tedy do hypermarketů, do prodejen nezávislého maloobchodu i do kvalitních restaurací a barů.
"Do Koreje budeme vyvážet výhradně světlý ležák značky Budějovický Budvar v lahvích o objemu 0,33 litru. První květnová zásilka má objem 300 hektolitrů," poznamenal exportní manažer Budvaru pro Asii Tomáš Bártů.
V Koreji je roční spotřeba piva na hlavu asi 35 litrů a v roce 2005 se tam vypilo 16,7 miliónu hektolitrů piva, tedy téměř stejně,jako v Česku. Počet obyvatel je ale téměř pětkrát větší.