Hlavní obsah

Český budvar míří k bohatým Korejcům

Právo, pok
ČESKÉ BUDĚJOVICE

Pivovar Budějovický Budvar zahájil vývoz do Jižní Koreje. Možnost vyvážet do Koreje se Budvaru otevřela v roce 2004, kdy definitivně získal ochrannou známku "Budějovický Budvar" a právo používat obchodní firmu "Budweiser Budvar, N.C.". V Koreji se Budvar zařadí mezi nejdražší značky importovaných piv a jeho konzumenty budou především muži ze střední a vyšší příjmové skupiny.

Článek

Přípravy na zahájení exportu trvaly velmi dlouho, protože korejský trh je na evropské poměry velmi komplikovaný. Také hledání vhodného importéra bylo náročné.

"Korejský trh považujeme za perspektivní a vidíme tam zajímavou obchodní příležitost. Přestože celková spotřeba piva v Koreji stagnuje, poptávka po importovaném pivu tam již několik let pozvolna roste a do roku 2011 se očekává nárůst o 11 procent. Importovaná piva budou zvyšovat svůj podíl na korejském trhu. V letošním roce očekáváme v Koreji prodej více než tisíce hektolitrů ležáku," řekl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.

Budvarský ležák bude dodáván do všech hlavních distribučních kanálů, tedy do hypermarketů, do prodejen nezávislého maloobchodu i do kvalitních restaurací a barů.

"Do Koreje budeme vyvážet výhradně světlý ležák značky Budějovický Budvar v lahvích o objemu 0,33 litru. První květnová zásilka má objem 300 hektolitrů," poznamenal exportní manažer Budvaru pro Asii Tomáš Bártů.

V Koreji je roční spotřeba piva na hlavu asi 35 litrů a v roce 2005 se tam vypilo 16,7 miliónu hektolitrů piva, tedy téměř stejně,jako v Česku. Počet obyvatel je ale téměř pětkrát větší.

Reklama

Výběr článků

Načítám