Hlavní obsah

Kutilství Čechů vydělává hobbymarketům miliardy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Češi utrácejí za jednu ze svých národních vášní, kterou je beze sporu kutilství, stále větší částky. V pěti největších hobbymarketových řetězcích loni nechali rekordních 23,8 miliardy korun, což je o 1,2 miliardy korun více než v roce 2005.

Článek

Vyplývá to z žebříčku, který sestavila společnost Incoma Research a časopis Moderní obchod.

Obliba hobbymarketů v Česku roste a již v nich pravidelně nakupuje více než polovina českých kutilů. "Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu," uvedl Zdeněk Skála z Incomy Research.

V českých městech i v následujících letech hobbymarketů přibude. Například společnost Baumax, která má nyní v Česku 23 prodejen, sice letos nový obchod neotevře, do roku 2010 chce ale mít na domácím trhu 30 obchodů.

Nové prodejny letos plánuje otevřít společnost Mountfield, která se specializuje na prodej zahradní techniky a bazénů. "Během roku chceme v ČR otevřít jednu nebo dvě prodejny a jednáme o otevření dvou až tří nových prodejen na Slovensku," uvedl mluvčí Mountfieldu Václav Brom.

Největší hobbymarketové řetězce v Česku podle tržeb (v mld. Kč):
SpolečnostPočet prodejen v roce 2006Tržby 2004Tržby 2005Tržby 2006
1.Obi215,96,46,5*
2.Baumax235,96,26,5
3.Hornbach54,24,75,3*
4.Mountfield523,13,1*3,1*
5.Bauhaus51,92,2*2,4*
celkem10621,122,623,8
* odhad Incoma Research
Zdroj: Incoma Research a Moderní obchod

V některých regionech již kvůli tlaku velkých hobbymarketů výrazně ubylo malých obchodů zaměřených na potřeby pro kutily a zahrádkáře. Malí obchodníci podle odborníků mohou hobbymarketům konkurovat, pokud nabídnou kvalitní služby.

"Pro českého zákazníka je při nákupu potřeb pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře rozhodujícím faktorem personál v prodejně, jeho profesionalita a schopnost poradit. Důležitou roli hraje také široká nabídka zboží následovaná příznivými cenami," podotkl Pavel Cabal z Incomy Research.

Drobní prodejci ale věří, že se prosadí svou odborností. "Zákazník si třeba poprvé koupí krabici v hobbymarketu, ale když dojde na první závadu, je oprava problematická. Nakonec zjistí, že je lepší si výrobek koupit tam, kde má zaručen i servis a odbornou radu. Navíc prodejce ve specializované prodejně ví o výrobcích téměř všechno, prodavači v marketech většinou téměř nic," doufá prodejce zahradní techniky Lubomír Kříž z Ostrova nad Ohří.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám