Soud přitom zrušil rozhodnutí španělského patentového úřadu, který odmítl ve dvou instancích registraci ochranné známky Budějovický Budvar.

Pikantní je, že ministerstvo financí zařadilo Budvar do seznamu podniků určených k brzké privatizaci. K urychlení prodeje Budvaru i dalších firem ho vede špatný stav státní pokladny. Mezi zájemci by přitom mohl být právě Anheuser-Bush. Proti prodeji je resort zemědělství a řada především regionálních politiků.

"Rozhodnutí španělského vrchního soudu představuje právní jistotu, nezbytnou pro rozvoj našich dalších obchodních aktivit v této zemi," uvedl dnes ředitel Budvaru Jiří Boček. Připomněl, že Budvar působí na španělském trhu již 20 let a od počátku se potýká s agresivitou americké společnosti AB.

"Proto jsem velmi rád, že si Španělé budou moci i nadále vychutnávat originální ležák z Českých Budějovic," poznamenal Boček. Připomněl, že ve Španělsku, které je čtvrtým největším evropským pivním trhem, v roce 2002 vzrostl meziročně prodej Budvaru o 7,9 procenta. Budvar chrání 380 známek

Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než stovce zemí světa. Své obchodní pozice a práva k nim nyní brání před soudními útoky společnosti Anheuser-Busch ve více než 40 soudních sporech a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady.

Kromě Španělska zaznamenal Budějovický Budvar v poslední době vítězství ve známkoprávních sporech například v Tádžikistánu, Tchaj-wanu, Švýcarsku, Velké Británii, Austrálii, na Novém Zélandu, Japonsku, Jižní Koreji, Řecku, Portugalsku či v Dánsku, Švédsku a Finsku.

Budějovický Budvar nyní vyváží svůj prémiový ležák do více než 60 zemí pěti světadílů. Po 62 letech se rovněž vrátil na trh USA a Kanady, kam na základě nevýhodné a pod nátlakem uzavřené smlouvy z roku 1939 exportuje svůj ležák pod alternativním obchodním jménem Czechvar.