Novinkám to řekl šéf Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Velikonoce patří k jednomu ze dvou období v roce, kdy počet turistů v Česku dosahuje nejvyšších hodnot. Druhým obdobím jsou Vánoce se Silvestrem. Určitý nárůst, i když nesrovnatelný s Velikonocemi a Vánocemi, je i během Dušiček v první polovině listopadu. Jsou to totiž vesměs období, kdy jsou státní svátky i v okolních zemích, takže Evropané vyráží za turistikou.

Mnoho turistů, především Evropanů, využije prodloužené víkendy, které jim velikonoční svátky v rámci národních státních svátků nabízejí. V mnohých zemích, např. katolické jižní Evropy, je totiž státním svátkem i pátek. Proto jsou podle zástupců velkých hotelů mezi velikonočními hosty nejvíce zastoupeni Španělé a Italové.

Mimoevropští turisté, například Japonci, Velikonoce neslaví. Jako v ostatních nekřesťanských zemích jsou tam běžným pracovním dnem.