Článek
Ve srovnání s březnem 2006 stoupla celková důvěra o 5,5 bodu. Optimistější přitom byli podnikatelé: jejich důvěra vzrostla o 6,4 bodu, zatímco spotřebitelská o 1,8 bodu.
Z březnového průzkumu vyplývá, že spotřebitelé očekávají zlepšení nejen celkové ekonomické situace, ale i svých finančních poměrů. Ve srovnání s únorem klesl podíl těch, kteří se obávají růstu nezaměstnanosti.
"Za příznivým naladěním firem i spotřebitelů stojí podle mého názoru výborné výsledky ekonomiky, které navozují příznivá očekávání do dalších měsíců," řekl ČTK analytik ČSOB Petr Dufek.
Naopak klesá počet respondentů, kteří myslí na zadní kolečka a hodlají spořit. "Důvodem je nejspíše optimismus, nízké úrokové sazby, které spíše než ke spoření lákají k úvěrům," uvedl analytik.