Deník konstatuje, že podle průzkumu Gallupova ústavu jsou ale až dvě třetiny cestujících proti. Obávají se zejména toho, že budou rušeni spolucestujícími. "Pokud chcete klidný let, leťte s jinými aeroliniemi," řekl podle Timesů ředitel Ryanairu Michael O´Leary. "Ryanair je hlučný, plný a vždycky se vám snažíme něco prodat."

Letecké společnosti nyní prosazují zákaz používání elektronických zařízení na palubě. U některých se to týká jen startu a přistání, u jiných celého letu. Mobilní telefony jsou zakázány po celou dobu letu. Někteří cestující ale už nyní pochybují, zda to je skutečně nutné.

Technici vysvětlují, že s tím, jak se mobilní telefony marně snaží v desetikilometrové výšce připojit, zesilují svůj signál, a to může v případě většího počtu telefonů ovlivnit navigační a komunikační zařízení, která používají piloti.

V noci možná jen SMS

Britská společnost AeroMobile problém vyřešila tím, že na palubě vytvoří malou komunikační síť. Telefony se tedy připojí snadno a nemusejí zvyšovat sílu svého signálu. Nehledají také připojovací uzly na zemi. Telefony na palubě tak fungují při použití jednoho miliwattu, což je tisíckrát méně než energie, kterou vyzařují v obvyklém režimu například při chůzi po ulici, uvedl mluvčí AeroMobile.

Antény pro mobily vedou po obou stranách kabiny v místech, kde jsou schránky na příruční zavazadla. Odtud jiné zařízení vyšle data na družici, která je přenese do pozemní stanice.

Posádka má možnost vypnout nebo omezit rozsah služeb. Například na noc může povolit jen přijímání a vysílání textových zpráv, aby odpočívající zákazníci nebyli rušeni hovory spolucestujících.

AeroMobile předpokládá, že cena za hovor bude stanovena zhruba na úrovni dnešního roamingu.