Hlavní obsah

Prodejci sportovních potřeb válčí o zákazníky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Na českém trhu se rozhořel ostrý boj řetězců prodávajících sportovní zboží. Gigasport oznámil, že chce zvýšit počet svých prodejen v Česku, svaly ukázal i konkurenční Intersport se záměrem ukousnout až třetinu českého trhu. Pozadu nezůstávají ani další řetězce. Zákazníci se mohou těšit na celou řadu nových obchodů a zřejmě i na nejrůznější slevové akce.

Článek

Gigasport má v Česku devět obchodů, do roku 2010 jich však chce mít dvojnásobek. "Budeme pokračovat v obsazování dalších větších českých měst. Již letos otevřeme prodejnu v Ostravě a Karviné. Další plánované projekty jsou v Karlových Varech, Mladé Boleslavi, Liberci, Ústí nad Labem, Teplicích a ve Zlíně," řekl mluvčí společnosti Gigasport David Šedivý.

Další dvě až tři prodejny prý otevře v Praze, dvě v Brně a jednu v Plzni.

Výměna v Myslbeku

Intersport slibuje ztrojnásobit tržní podíl v Česku - z nynějších deseti na 30 procent a - mít v zemi až 50 obchodů proti 22 nynějším. Ve čtvrtek mj. otevírá na ploše 3700 m2 obchod v pražské pasáži Myslbek. Zde chce firma nabízet nejrozsáhlejší sortiment sportovních potřeb v tuzemsku.

Pikantrní je, že letos na stejném místě ukončil provoz právě Gigasport. Ten to vysvětlil tím, že prodejna rozměrů Gigasportu již nemůže být umístěna mimo velká obchodní centra.

Na domácím trhu patří k dalším velkým hráčům na trhu prodeje sportovního zboží například řetězce Hervis či Sportisimo. Například Sportisimo chce mít do roku 2010 v Česku až 50 prodejen. Řetězce se svými obchody míří zejména do větších měst, Sportisimo však jde s menšími prodejnami i do měst, jako jsou Děčín, Tábor nebo Šumperk.

Češi sport milují

Nadnárodní řetězce zjišťují, že Češi jsou vášniví sportovci. "Potvrdilo se, že Češi chtějí sportovat za každé situace. Poklesy, které nastaly v sortimentu zimních sportů, nahradily naopak nárůsty až o 35 procent v oddělení cyklistiky, turistiky a outdooru," komentoval Šedivý dopady mimořádně teplé zimy na tržby obchodníků.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám