Od nového roku totiž v Německu vzrostlo DPH z 16 na 19 procent, což se odrazilo ve výrazném růstu spotřebitelských cen. Ten například u pečiva již přesáhl výši čtyř procent.

Podle Josefa Beimlera z Průmyslové a obchodní komory v bavorském Regensburgu se sice zvýšení daní neprojevilo v oblasti průmyslu a podnikání nijak zásadně, nicméně signály že postihlo maloobchod jsou celkem jasné.

"Zvyšující se ceny energie a nájmů, stejně jako růst DPH a dalších daní a poplatků jsou, podle názoru obchodníků, právě tím, co vede lidi k omezování nákupů," potvrzuje Beimler.

Název Steuro přitom není prvním pejorativním označením, které u našich sousedů evropská měna dostala. Už od jejího zavedení jí Němci říkají Teuro, což je odvozeno od německého výrazu Teuer, tedy drahý. Poté, co Němci přešli z marky na euro totiž výrazně skokově vzrostly ceny zboží v tamních obchodech. Ačkoliv původní přepočet činil 1,95:1 v neprospěch marky, spotřebitelské ceny velmi rychle dosáhly poměru jedna ku jedné.