"Nemohu říci, že bychom měli výsledky za loňský rok už v černých číslech," řekl prezident firmy Yasuhiro Takahashi. Přesnější ale být nechtěl a neuvedl ani to, zda firma očekává zisk už letos. V roce 2005 byla ztráta automobilky přes dvě miliardy korun.

V únoru se firmě a odborům podařilo uzavřít novou kolektivní smlouvu na letošní rok, která zaměstnancům zaručuje růst mezd o 7,5 procenta. Průměrná mzda ve výrobě se tak zvýší na 23 000 korun. Zaměstnanci si také vymohli některé nové benefity, například výhodný leasing automobilu s platbou 1100 korun měsíčně nebo podporu na bydlení.

Trhu práce pomůže otevření automobilky Huyndai v Nošovicích

V TPCA spolupracují firmy Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën. V současné době zaměstnává 3500 lidí, potýká se však s 30 procentní fluktuací, a to především mezi dělníky u pásu. Situaci na trhu práce by zřejmě mohlo ovlivnit i chystané otevření automobilky Huyndai v Nošovicích na Ostravsku. V kolínské továrně vyrobili již 293 650 aut. [celá zpráva]

Firma ročně odebere od subdodavatelů zboží za 20 miliard korun, přičemž 80 procent dílů dodávají čeští výrobci. Díky kolínské výrobě se například zvýšil i objem nákladní přepravy Českých drah, neboť 60 procent vozů putuje z továrny po železnici. Automobilka se specializuje na výrobu malých městských aut.

Kolínská automobilka TPCA, kterou společně založily Toyota, Citroën a Peugeot, zahájila poslední únorový den sériovou výrobu vozů Citroën C1, Toyota Aygo a Peugeot 107. Ve světové výstavní premiéře se tato vozítka představí večer na autosalónu v Ženevě.