"Rozhodli jsme se vstoupit do nového spotřebitelského segmentu, ve kterém jsme dosud neměli žádný produkt. Nyní budeme mít v nabídce prémiovou TOP značku Budweiser Budvar a kvalitní značku středního cenového segmentu, takzvaného hlavního proudu," uvedl na čtvrteční tiskové konferenci v Českých Budějovicích ředitel Budvaru Jiří Boček.

Nový pardál s obsahem 3,8 procenta alkoholu, tedy mírně slabší než klasická budvarská desítka, bude k mání v půllitrových láhvích a padesátilitrových sudech. Základní změnou je zvýšení hořkosti. Zatím se k němu ovšem dostanou jen lidé v Jihočeském kraji.

Prodej "okolo komína" je novým marketingovým tahem pivovaru, jehož téměř polovina produkce prémiových ležáků směřuje do zahraničí. Pokud se nové pivo osvědčí, bude brzy expandovat do dalších regionů. "Chtěli jsme vytvořit pivo pro všední den a co nejširší spektrum konzumentů," vysvětlil Boček.

Čepovaný Pardál přijde nanejvýš na 16 korun

Letos chce Budvar vyrobit více než 23 tisíc hektolitrů pardála. Jeho předpokládaná cena v restauracích by se podle obchodního ředitele Budvaru Roberta Chrta měla pohybovat od 14 do 16 korun za půllitr. V prodejnách pak od 6,50 do 7,50 koruny za půllitrovou láhev.

"Celkové náklady na vývoj, testování a zavádění pardála na trh dosáhnou zhruba 30 miliónů korun," poznamenal Chrt.

Projekt vývoje nové značky piva zahájil Budvar v srpnu 2005. Po provedení marketingových analýz a průzkumů trhu od loňského léta připravoval a hodnotil různé zkušební várky. Během podzimu 2006 se do rozsáhlých chuťových testů aktivně zapojilo několik stovek konzumentů piva, kteří pomáhali vytvořit a doladit chuť nového piva podle svých představ.

Celkový výstav piva z Budějovického Budvaru dosáhl v roce 2006 1,152 miliónu hektolitrů, což bylo o pět procent více než v roce 2005. Export se na celkovém výstavu pivovaru podílel ze 48 procent. Od zavedení nové značky očekává Budvar další zvýšení prodeje své produkce.