Vodafone si poslední dobou vybudoval pověst firmy, která přebírá konkurenty jak na běžícím pásu. Už v roce 2000 získal německý průmyslový koncern Mannesmann, což byla svého času největší akvizice všech dob. Nákup části indického operátora, jehož Vodafone svou nabídkou ocenil na 18,8 miliardy dolarů, je pro Vodafone třetí největší akvizicí.

Vodafone je mimo čínský trh největším poskytovatelem bezdrátových telekomunikačních služeb na světě. V Indii, kde žije asi 1,1 miliardy lidí, je registrováno jen asi 150 miliónů uživatelů, což dává britské firmě velký potenciál k růstu. Vstup na indický trh je v souladu se strategií firmy hledat růstové možnosti na rozvíjejících se trzích.

"Ze všech hlavních trhů mobilní komunikace má Indie ten největší. Je tam obrovský potenciál k růstu a pokrytí dosahuje pouze 13 procent," řekl k akvizici generální ředitel Arun Sarin.

Hlavní trhy, na nichž Vodafone působí, jsou na evropském kontinentě. Ten už je ale z větší části nasycen, tvrdá konkurence navíc způsobuje, že firmě klesají hrubé marže. Naopak v Indii se očekává, že počet uživatelů mobilních telefonů se tam do roku 2010 zvýší na 500 miliónů. To znamená, že každý měsíc jich přibude pět až šest miliónů.

Vodafone byl jedním ze čtyř zájemců, kteří se snažili většinový podíl v Essaru získat. Zájem měla také indická společnost Reliance Communications a skupiny Hinduja a Essar. Posledně jmenovaná drží 33 procent akcií Hutchison Essar, takže převzetím zbytku by firmu zcela ovládla.