"Na základě doporučení expertní skupiny vedené profesorem dopravní fakulty ČVUT  Petrem Moosem jsme již dospěli k závěru, že hybridní systém je pro silnice první třídy výhodnější než čistě mikrovlnná technologie, použitá v první etapě. Musí se ale ještě upřesnit některé detaily," řekl Právu mluvčí MD Karel Hanzelka

Jednání s Kapschem tedy bude pokračovat i v příštím týdnu. Ke shodě ještě nedošlo o typu použité palubní jednotky, ani o mýtném systému, jenž bude použit pro nedostavěné komunikace, například dálnici D3  (Praha - Tábor - České Budějovice). "Kapsch by chtěl pro D3 použít mikrovlnnou technologii, a my trváme na hybridní," uvedl Hanzelka.

Definitivní řešení pro druhou etapu musí ještě MD zaslat Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, aby posoudil, jestli nebude jednat o nepřípustnou změnu zadávacích podmínek. Pokud bude stanovisko antimonopolního úřadu příznivé, uzavře zřejmě MD s Kapschem v pořadí už třetí dodatek smlouvy.

Změnou technologie by se náklady na výstavbu druhé etapy mohly snížit až o půl miliardy korun. Méně komplikací bude s výkupem pozemků a stavebními povoleními. Díky hybridnímu řešení je totiž pro silnice první třídy potřeba podstatně méně než původně plánovaných 500 mýtných bran.

Na jedničkách se má podle vládního usnesení začít mýtné vybírat 1. července. MD však připouští, že vzhledem ke změně technologie to nebude možné stihnout. Termín tedy nejspíš posune na 1. leden 2008.