Vláda byla proti ustanovení komise. Premiér Mirek Topolánek (ODS) k návrhu uvedl, že podmínkami výběru dodavatele se již zabývá policie a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), kteří mají všechny potřebné podklady.

Předseda vlády si proto myslí, že by nebylo efektivní zřizovat a stejnou prací zatěžovat ještě třetí subjekt, tedy sněmovní komisi. "Domníváme se, že tato komise je bezpředmětná a nebude mít co vyšetřovat," zdůraznil.

Proti se vyslovil také bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) s tím, že je ochoten předložit všechny podklady ohledně výběrového řízení poslancům sněmovního hospodářského výboru.

Sněmovna ustavila svou první vyšetřovací komisi od voleb

Ministerstvo dopravy vyhlásilo výběrové řízení na dodavatele mýtného koncem června 2005, tendr vyhrála rakouská firma Kapsch. Proti výsledku tendru protestovali dva neúspěšní uchazeči, mezi nimi i italská společnost Autostrade. Jejich stížnost řešily soudy i antimonopolní úřad. [celá zpráva]

Rakouská firma by podle neoficiálních informací měla mít na starosti i druhou etapu zavedení eletronického mýtného, která počítá se zpoplatněním silnic prvních tříd.

Sněmovna čtvrtečním rozhodnutím zřídila od voleb svou první vyšetřovací komisi. V minulém volebním období jich měla několik, a to například ke kauze Unipetrol. Komise k výběru mýtného bude přístupná i veřejnosti.