"Jsou to milé a pozitivní výsledky," řekl ředitel úseku mýtného ŘSD Václav Nestrašil. Podle něj bude výnos v dalších měsících ještě vyšší, neboť lednový provoz je vždy slabší. "V březnu a dubnu se dostaneme ještě výrazně výš," tvrdí.

Odhady celoročního výnosu se však různí. Zatímco ředitel Kapsche Karel Feix tipuje roční výnos na 5,4 miliardy korun, náměstek ministra dopravy Jiří Hodač je opatrnější a mluví o 2,4 až třech miliardách. "Dílo, které má šest a půl tisíce vad a nedodělků, asi pravděpodobně takto hodně úspěšné být nemůže," řekl v týdnu.

Hustota provozu se nezměnila

Hustota kamiónové dopravy se po zavedení elektronického mýtného na dálnicích a rychlostních silnicích výrazně nezměnila. 

"Je to dáno ekonomikou, neboť kamiónová doprava hraje prim při přepravě komodit," řekl k výsledkům mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření. Nejvíce kamiónů zaznamenaly mýtné brány na pražském okruhu R1, na tříkilometrovém úseku mezi Slivencem a Ořechem. Kamióny zde během ledna provedly přes 120 000 transakcí. I na druhém místě je pražský okruh, následují úseky dálnice D1 v blízkosti Prahy a Brna.

Nejvíce kamiónů jezdí podle statistik firmy Kapsch, která mýtný systém pro ŘSD obhospodařuje, mezi 9:00 a 18:00, vrchol je kolem 14:00. Podle ředitele Kapsche by se na základě těchto údajů daly měnit mýtné poplatky tak, aby se provoz rozprostřel rovnoměrněji do celého dne i noci. To je v kompetenci ministerstva dopravy, dodal Karel Feix.

Nejfrekventovanější místa výběru mýtného
komunikace z do
1. R1 Slivenec Ořech
2. R1 Ořech Třebonice
3. D1 Průhonice Praha-Chodov
4. D1 Praha-Chodov Průhonice
5. D1 Praha-Chodov Praha-Spořilov
6. D1 Praha-Spořilov Praha-Chodov
7. D1 Jesenice Průhonice
8. D1 Brno-jih Brno-centrum
9. R1 u Třebonice
10. D1 u Jesenice