Odcházející zaměstnanci dostanou odstupné ve výši pěti měsíčních platů. Ti, co odpracovali více než deset let, dostanou šest platů. Firma jim nabídne podle Fogla školení pro hledání nových míst, právní poradnu i přístup na internet.

Aero čeká za loňský rok ztrátu kolem jedné miliardy korun proti 1,38 miliardy v roce 2005. Záporné vlastní jmění ke konci minulého roku činilo 7,3 miliardy Kč a nový vlastník, kterým je od začátku ledna Penta Investments, bude situaci řešit navýšením základního kapitálu o osm miliard korun.

V zisku by mělo být Aero podle prezidenta firmy Petera Ondra od ledna příštího roku. Do letošního pololetí ještě očekává ztrátu 240 milionů korun. "Neuzavíráme žádnou výrobní aktivitu. Je potřeba zredukovat počet zaměstnanců tak, aby výroba a navazující činnosti byly efektivní. S dalším snižováním počtu zaměstnanců v tuto chvíli nepočítáme," uvedl Ondro.

Nosným programem vrtulníky a bitevníky

Nosnou výrobní aktivitou letos budou dodávky pro amerického výrobce vrtulníků Sikorsky, které by se měly letos zvýšit o pětinu. Pokračovat budou dodávky bitevníků L-159 pro českou armádu i hledání jejich uplatnění v zahraničí. Tam chce firma omezit svůj záběr a soustředit se pouze na několik klíčových trhů, mezi které patří například Nigérie či Indonésie.

V únoru budou zástupci Aera jednat o pokračování česko-taiwanského projektu užitkového přepravního letadla Ae 270. Letos chce společnost rozběhnout linku na výrobu části křídel pro italský vojenský transportní letoun C-27-J Spartan. Celkové investice Aera letos vzrostou na 150 milionů z loňských 58 milionů korun. Měly by především směřovat do nákupu nových a obnovy nynějších technologií.

Během dvou až tří měsíců chce firma dokončit strategický záměr na letiště Aera. Ve hře je podle šéfů firmy několik variant, které však zatím nechce zveřejnit.