Rada v roce 2006 řešila 68 stížností, z toho 19 uznala jako oprávněných. Asi nejznámější je prosincový případ, kdy operátor Vodafone dal parohy na reklamní billboardy konkurenčních společností. Vodafone parohy odstranil.

Ačkoliv Rada nemá právo firmám nějakou reklamu zakázat a její rozhodnutí je spíše doporučující, firmy se jejím rozhodnutím většinou řídí. "Úspěšnost zásahů rady je velmi dobrá, zhruba 97 procent závadných kampaní je staženo či upraveno," řekl ČTK ředitel RPR Pavel Kurýl.

Kromě Vodafonu byla uznána za neetickou například reklama časopisu Elle, který inzeroval, že čtenáři dostanou drahý parfém. Když časopis otevřeli a těšili se na parfém, dozvěděli se, že jej dostanou pouze tehdy, když si časopis předplatí.

Vadné bylo také například tvrzení v reklamě na žvýkačky Nicorette, že sníží počet vykouřených cigaret za den o 50 procent. Rada doporučila, aby firma raději o číslech nemluvila.

Několik reklam bylo také prohlášeno za závadné kvůli degradaci postavení ženy nebo kvůli klamání spotřebitele.

Muž bez popisky

Stížnost na jakoukoliv reklamu, třeba jen reklamní leták ve schránce, může podat kdokoliv. Rada tak řešila například stížnost, že v jedné tiskové reklamě se objevil automobilový závodník a pod ní bylo uvedeno jeho jméno. Na stránce však byl i domorodý obyvatel Nového Zélandu, ale jeho jméno uvedeno nebylo. Člověk, který psal stížnost, to považoval za rasismus. Rada stížnost zamítla.

Společnost Bedřicha Smetany si také například stěžovala na to, že je skladatel využit v reklamě na pivo.

Příklady uznaných stížností
firma či produkt médium odůvodnění
Okay elektrospotřebiče leták na přehrávač dvd klamavá reklama
AAA auto tisková inzerce reklama nebyla odlišena od redakčního materiálu
Vodafone plakát na cenu volání do zahraničí klamavá reklama
Hnutí pro život billboardy proti potratům reklama vyvolává pocit strachu a hnusu, a nepříjemné pocity žen, které interupci podstoupily ze zdravotních důvodů
Plus-discount letáky srovnávající ceny klamavá reklama
Vodka Toffee tisková reklama sexismus
Plus-discount letáky srovnávající ceny klamavá reklama
Sdružení Řetěz lásky k dětem billboardy proti kouření dětí "O přestávce stihnu i dvě" reklama je neetická
Nicorette televizní spot zaváděcí tvrzení
Elle inzerce na parfém uvnitř čísla klamavá reklama
Vodafone parohy na inzerci konkurentů neetická reklama
zdroj: Rada pro reklamu