Článek
Evropský výrobce ale dodal odběratelům více letadel než americký rival, a zůstal tak největším světovým výrobcem dopravních letadel čtvrtý rok za sebou. Airbus v minulém roce předal leteckým společnostem 434 letadel. V Boeingu to bylo o 36 méně.
Mateřská společnost Airbusu, skupina EADS, také oznámila, že výrobce vykáže za minulý rok ztrátu. Vynutily si ji zvýšené náklady spojené s prodlevami ve výrobě modelu A380 a restrukturalizace podniku.
"(Rok) 2007 bude pro Airbus rokem, kdy se bude muset postavit realitě čelem a bude muset zavést všechna nezbytná opatření," řekl Louis Gallois, který je generálním ředitelem Airbusu a jedním ze dvou nejvyšších šéfů koncernu EADS. "Především chceme obnovit důvěru našich odběratelů a dodavatelů," dodal.
Podnik předpokládá, že letos dodá 440 až 450 letadel. Investoři se ale soustředili více na výhled finančních výsledků společnosti; akcie EADS klesly o 3,5 procenta na 24,83 eura.
Dvouletý odklad ve výrobě obřího letadla A380 měl za následek zrušené objednávky a varování před nižším ziskem o miliardy eur. Airbus se navíc bude muset ještě dohodnout s aeroliniemi na kompenzacích za zpoždění dodávek A380. To firmu připraví o další stovky milionů eur.