Předseda svazu IG Metall Klaus Zwickel dnes podle DPA oznámil, že v neděli předsednictvu odborů navrhne ukončení stávky zahájené 1. června.

Východoněmečtí kováci chtěli zkrátit pracovní dobu o tři hodiny na 35 hodin týdně, jak to mají jejich kolegové na západě. Podle odborářů měly firmy 13 let po sjednocení země dost času na to, aby přiblížily pracovní podmínky standardům v západní části Německa.

Zaměstnavatelé však argumentovali, že kratší pracovní týden povede ke zvýšení již tak vysokých pracovních nákladů a zabrání investicím do této části země. Upozorňovali také na nižší produktivitu práce, než je v západní části země.

Problémy ve Škodovce

Dosavadní stávka, do které se zapojilo téměř osm tisíc lidí, ochromila především automobilový průmysl. Do velkých problémů se dostala firma Volkswagen, kde se po dvaceti letech zastavily výrobní pásy, a BMW.

Potíže mohla pocítit i česká Škoda Auto. "Pokud by se stávku nepodařilo ukončit do pondělka, bude muset Škoda přerušit výrobu fabií a octavií v Mladé Boleslavi a Vrchlabí," řekl před několika dny mluvčí Škodovky Evžen Krauskopf. Výrobu octavií by však podle vyjádření svého vedení udržela až do středy a fabií do pátku. Volkswagen byl včera nucen zastavit výrobu nosné modelové řady Golf v hlavním závodě ve Wolfsburgu. [celá zpráva]