"Investor požaduje zhruba deset hektarů z naší zbytkové asi šedesátihektarové plochy v nošovické zóně," řekla. Zatím ale rozhodnuto není, kraj v této souvislosti jedná také s pivovarem Radegast, který se zónou sousedí.

"Jednání o montovně autosedaček pro vozy Hyundai v nošovické zóně rozhodně nejsou u konce, takže se nedá s jistotou říci, že tam tato korejská firma bude. Pokud to ovšem bude montážní - nikoli výrobní - závod, který nijak dále nezatíží okolní životní prostředí, nevylučujeme dohodu s Radegastem, který je pro nás nejdůležitější partner při vyjednávání, a tedy to, že tam sudbodavatel Hyundaie haly nakonec postaví," uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana Pavel Drobil (ODS).

Podle něj pozitivem může být to, že bude-li montáž v Nošovicích, nebude nutné autosedačky odnikud dovážet a tedy neutrpí lidé žijící v okolí zóny kvůli další kamiónové dopravě.

Radegast: Nechceme dělat komplikace

Šéf pivovaru Radegast Ivo Kaňák Právu řekl, že o případném umístění závodu korejské firmy Dymos v Nošovicích již s Drobilem jednali. "Nechceme dělat žádné komplikace, snažíme se spolupracovat, zatím ale nemáme detailnější informace. Moravskoslezský kraj nám slíbil, že nám je brzy poskytne," dodal.

Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech chce stavbu výrobních a administrativních objektů v zóně zahájit na přelomu února a března 2007. Celková investice má dosáhnout téměř 37 miliard korun. Sériovou výrobu firma plánuje spustit počátkem roku 2009. V první etapě bude při roční výrobní kapacitě 200 tisíc vozidel v závodě pracovat 2900 lidí. Ve druhé etapě do roku 2011 se má výroba zvýšit na 300 tisíc vozů a počet zaměstnanců dosáhne 3500.

Ve zhruba 260hektarové nošovické průmyslové zóně patří společnosti Hyundai 200 hektarů, zbylých asi 60 hektarů vlastní Moravskoslezský kraj. V areálu budoucí automobilky postaví své závody také dceřiné společnosti koncernu Hyundai, firmy Mobis a Hysco. Další jihokorejské firmy se usídlují i v průmyslových zónách v Mošnově na Novojičínsku, Chlebovice ve Frýdku-Místku a Baliny v Třinci. Hyundai však do regionu táhne i investory z dalších zemí, např. Německa a Švédska.