Rekonstrukce přitom měla začít už v srpnu. Architekti plánují v budově spojit nádraží s obchodním centrem.

"Doba trvání prací je na jedné straně úzce spojená s nutností zachovat během rekonstrukce plnou provozuschopnost železniční stanice a metra a na druhé straně s nutností provést důkladné restaurátorské práce v historické Fantově budově," řekl mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

"České dráhy přijmou odpovídající provozní opatření tak, aby během každé ze tří etap rekonstrukce nádraží mohl být zachován co největší rozsah sužeb poskytovaných cestujícím," dodal Ondrůj.  

Nádraží jako obchodní centrum?

Prostory sloužící k odbavení cestujících a poskytování služeb ČD budou rozšiřovány a modernizovány jako jedny z prvních. Již po první etapě výstavby by České dráhy měly odbavovat své cestující v novém Centru pro odbavení cestujících s moderní koncepcí, která úspěšně funguje na evropských nádražích. V prostorách železniční stanice budou zřízeny nové služby pro cestující, například banky, cestovní agentury nebo poskytování informací. Návštěvníci budou mít možnost nákupů v renovovaných a rozšířených prostorách.

"Nádraží by mělo být místem, kde se lidé potkávají," řekl hlavní architekt projektu Patrik Kotas. Navrhuje, aby se nádraží stalo místem, kam vyrazí v neděli rodina na společné nákupy.

Každý, kdo strávil nějaký čas na Hlavním nádraží v Praze ví, že tento návrh zní jako sen. V posledních dvaceti letech je Hlavní nádraží symbolem kriminality a chudoby a je jedním z nejneutěšenějším míst v Praze.

Grandi Stazioni Česká republika ve spolupráci s radnicí městské části Praha 1 připravují obnovu přilehlých Vrchlických sadů, které jsou vstupní branou k nádražní budově.

Pražské Hlavní nádraží je největším nádražím v České republice, denně odbaví až 100 000 cestujících a vytváří asi 10 procent tržeb ČD z osobní dopravy.