Práce na výstavbě nového úseku D8 začaly v roce 2004, náklady dosáhly 19 miliard korun. "Řidiči budou překonávat převýšení 482 metrů přes Krušné hory. Součástí tahy jsou dva tunely, Libouchec a Panenská, druhý z nich je svou délkou dva kilometry nejdelším v Česku," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Hoření.

Stavbu posledního úseku zdržuje protahování správních lhůt u některých řízení a odvolání ze strany občanských sdružení. "Na jaře příštího roku požádáme o stavební povolení a začneme stavět. Reálným termínem otevření úseku je tak rok 2009 či 2010. Náklady vyplynou z výběrových řízení, předběžně je odhadujeme na zhruba osm miliard korun. Zhruba miliardu si vyžádá splnění ekologických požadavků včetně dvou tunelů," doplnil Hoření.

Na řídiče čekají objížďky

Chybějící úsek dálnice D8 přes České středohoří ŘSD vyřeší stanovením dvou objízdných tras. Většina řidičů bude po zprovoznění dálničního úseku k hranicím s Německem na konci roku nejspíš využívat komunikaci I/30 z Lovosic do Ústí. Jejímu přetížení chce ŘSD zabránit pomocí dodatečného dopravního značení. Mělo by usměrnit provoz nákladních vozidel na silnici I/8 na trasu Lovosice - Bystřany a přes nově zbudovanou okružní křižovatku Nové Dvory na rychlostní silnici R63 a dále po dálnici D8 do Ústí a německých Drážďan.

Ve směru od Drážďan od nového dálničního výjezdu v ústecké čtvrti Trmice bude nákladní doprava svedena do Žižkovy ulice na silnici I/30 podél Labe a poté přes Lovosice a dálnici D8 do Prahy.