"Celý proces dobití je velmi jednoduchý. Během doby, kdy obsluha pokladny počítá položky nákupu, požádá zákazník o dobití kreditu svého mobilního telefonu, a to ve výši 200, 300 nebo 500 Kč. Dobíjené telefonní číslo pak může sám zadat do terminálu a částka je přičtena k položkám nákupu. Celá transakce je nakonec potvrzena odesláním SMS na číslo dobíjeného telefonu," vysvětlil Bohdan Tetiva, ředitel produktového marketingu společnosti Telefónica O2 Czech Republic.

"Každý zákazník, který do konce ledna 2007 využije novou službu pro dobíjení mobilních telefonů v sítích T-Mobile a O2 u poklady hypermarketu Globus, získá jako bonus navíc 10 procent kreditu," doplnil Jan Roule, ředitel Product & Terminal Management společnosti T-Mobile Czech Republic.

Lidé dobíjí i přes bankomaty

"Koncepce dobíjení mobilních telefonů přes různé dobíjecí kanály  - bankomaty, platební terminály a přímo z mobilních telefonů byla nastavena již koncem 90. let. Od roku 2001 provozujeme dobíjení přes bankomaty a mobilní telefony. Nyní, díky konkrétnímu zájmu a společnosti Globus ČR a dobré spolupráci se všemi mobilními operátory, můžeme konečně zprovoznit i třetí připravený dobíjecí kanál - platební terminály," řekl Petr Sedláček, generální ředitel společnosti Global Payments Europe, která službu dobíjení mobilů poskytuje.

Lidé v tuzemsku každý měsíc utratí za dobíjení předplacených karet v mobilních telefonech mezi jednou až dvěma miliardami korun. Nejčastěji přitom k dobíjení využívají terminály společnosti Sazka a internetové bankovnictví.

Předplacených karet využívá v současné době 2,978 mil. zákazníků Telefónica O2, 1,086 mil. zákazníků Vodafone a  3,187 mil. zákazníků T-Mobile.