Zákaznické jízdenky pro trasy nad 41 kilometrů podraží až o 12,5 procenta. Například cesta z Prahy do Ostravy ve druhé třídě zdraží z 260 korun na 297 korun. Na zákaznické jízdné jezdí pravidelní cestující, majitelé tzv. Z-karty nebo nově In-karty. [celá zpráva] In-kartu si však cestující musí nově pořídit za 600 korun na tři roky. Má ale výhodu, že na ni lze cestovat levněji do zahraničí. [celá zpráva]

"Zákaznické jízdné bude nyní tvořit 30procent slevy z tzv. obyčejného jízdného - a to nehledě na ujetou vzdálenost," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

K jeho zdražení ředitelka osobní přepravy ČD Luďka Hnulíková řekla: "Čtyři roky jsme zákaznické jízdné neměnili. Nyní jsme zavedli stejnou procentní slevu zákaznického jízdného na všech traťových úsecích. Vycházeli jsme ale také ze zvýšení nákladů v dálkové dopravě, které se zřejmě zvýší o 17 až 18 procent."

Na některých trasách vzrostou počty rychlíků

K největšímu rozšíření počtu vlaků dojde na trase Praha-Ústí nad Labem, Brno-Bohumín, Hradec Králové-Trutnov a Pardubice-Liberec.Více rychlíků bude také jezdit na tratích Praha-Hradec Králové, České Budějovice-Brno a Plzeň-Most.

"Ve většině případů je však zachován přibližně současný rozsah dopravy nebo dochází k mírnému navýšení," řekl mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Rychlíky objednává u ČD ministerstvo dopravy, osobní vlaky kraje, a spoje InterCity, EuroCity, pendolino a mezistátní rychlíky provozují ČD na své podnikatelské riziko.

Od nového jízdního řádu bude také jezdit více vlaků kategorii InterCity v regionu Karvinska a Českotěšínska. Nově budou zastavovat všechny rychlíky v Lysé nad Labem, čtyři rychlíky ve Velkém Oseku, některé v Kuřimi a v Července u Litovle. Nově budou také zastavovat některé vlaky InterCity ve stanici Zábřeh na Moravě.

Po trase Bohumín-Ostrava-Přerov-Břeclav-Bratislava a zpět je zaveden nový vlak IC Moravia.

V některých krajích však budou muset cestující osobních vlaků více přesedat na hranicích krajů. [celá zpráva]

Více spojů ve Středočeském kraji

Od nového jízdního řádu bude jezdit také více vlaků ve Středočeském kraji, a to proto, že za poslední rok vzrostl počet obyvatel v tomto kraji o 2500. Některé spoje budou jezdit častěji. ČD také nasadí celkem 28 nových vlaků řady CityElefant. Interval v ranní špičce pracovního dne mezi příměstskými spoji bude nově 15 minut na těchto tratích: Český Brod- Praha Masarykovo nádraží / Holešovice, Řevnice-Praha-Smíchov, Lysá nad Labem-Praha-Vysočany. Nejvýraznější změnou je opětovné propojení osobních vlaků Praha - Kolín - Pardubice a zavedení třicetiminutového intervalu z Prahy do Českého Brodu.

Nový jízdní řád se prodává od středy za 60 korun, cestující ho také najdou na www.cd.cz.

České dráhy provádí v lednu, dubnu, říjnu a o prázdninách průzkum obsazenosti vlaků, aby mohly nasadit případně více vozů. Na některých tratích jsou ale už teď vlaky tak dlouhé, že nelze nové vozy přidávat.

Pendolino bude jezdit do zahraničí

ČD budou od nového jízdního řádu vysílat na trať v ČR celkem šest pendolin a tři pendolina budou jezdit do zahraničí. Dvě pendolina do Vídně a jedno do Bratislavy. Obě pendolina pojedou přes Brno. Z Prahy do Bratislavy pojede pendolino 3 hodiny a 47 minut  a do Vídně 3 hodiny a 57 minut. Cena jízdenky spojem SC Slovenská strela bude začínat na 424 Kč. Jízdenka na trase Praha - Vídeň 593 Kč a Brno - Vídeň 297 Kč.[celá zpráva]

"V investičním plánu na příští rok nemáme v plánu kupovat nová pendolina. Ale jednáme se Správou železniční dopravní cesty, zda by pendolino nemohlo jezdit na některých úsecích vyšší rychlostí než 160 km/h, a to 180 km/h nebo na trati Brno-Břeclav dokonce až 200 km/h," řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.

Pendolinem jelo doposud 500 000 cestujících a ČD za něj doposud utržily 200 miliónů korun. Rekordní počet cestujících za 24 hodin byl 2100 lidí.

Od 10. prosince zkrátí pendolino dobu jízdu mezi Prahou a Ostravou na 3 hodiny a devět minut. ČD dokonce plánují, že od jízdního řádu na rok 2007/2008 bude jízda pendolinem mezi Prahou a Ostravou trvat dvě hodiny a 45 minut. Na základě podnětů od zákazníků ČD také změnily od nového jízdního řádu odjezdy spojů pendolino.

Novinkou je také to, že rychlíky na Slovensko do Žiliny a Košic, konkrétně tři vlaky EuroCity budou jezdit kvůli zkrácení tratě přes Horní Lideč. Nyní tyto spoje jezdí přes Bohumín. Cestující tak na trase Praha-Žilina ušetří 50 minut. Vlaky tak nově budou pokrývat špatně dopravně dostupný region Valašska, kde chtějí ČD oslovit potenciálních 100 000 cestujících.

Do Polska je nově veden nový pár EC vlaků v trati Praha-Olomouc- Petrovice u K.-Krakov. Nově budou také jezdit vlaky do polského Opole z Ostružné a z Jeseníku přes přechod Mikulov-Glucholazy.

Siemens dodal ČD nové komfortní vlaky

Dráhy uvedou od nového jízdního řádu do provozu 26 osobních a 12 lůžkových vlaků od společnosti Siemens. ČD nasadí nové osobní vozy 1. a 2. třídy na mezinárodní vlaky vyšší kategorie EuroCity, lůžkové vozy pak umožní vstup ČD do celoevropské sítě nočních vlaků špičkové kvality EuroNight. S novými vozy se cestující setkají na vlacích EC do Německa, Polska a Rakouska, s lůžkovými vozy pak především na spoji EN jedoucím na trase Praha-Lipsko-Frankfurt nad Mohanem-Wiesbaden a zpět. Pro cestující je výhodné, že vlak zastaví na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem a také to, že vlak má přímou přestupní vazbu na francouzský rychlovlak TGV do Paříže.

Tyto spoje mohou jezdit rychlostí až 200 km/h. Jízdenky na daný vlak je možné zakoupit již za cenu od 29 EUR (asi 800 korun). Vlaky mají kupé, které jsou vybaveny vlastní koupelnou, včetně sprchy, umyvadla a  toalety.

České dráhy doposud provozovaly 45 vozů od společnosti Siemens. Ty jsou nasazovány převážně na vlaky EuroCity do Spolkové republiky Německo a také na vlak EC spojující denně Prahu se slovinskou Lublaní. 

Vedle nových vozů Siemens uvedly České dráhy v letošním roce do provozu několik desítek dalších moderních vozidel. Vedle patnácti jednotek Regionova je to také šest dvoupodlažních nových jednotek řady 471 CityElefant určených pro příměstskou dopravu. Dvě tyto jednotky nasadí České dráhy od nového jízdního řádu na příměstské spoje na Ostravsku a Opavsku. ČD nasadí v letošním roce do provozu také čtyři řídící vozy 954 - a to v prvé řadě na tratích v okolí Brna. To představuje pořízení vozidel za celkem více než 1,5 miliardy Kč.

Do modernizace vozového parku v roce 2007 bude směřovat 2,27 miliardy Kč, a to především do modernizace 310 vozů nákladní dopravy a modernizace či pořízení 90 vozidel osobní dopravy. [celá zpráva]

Rozšiřuje se nabídka jízdenek přes internet

ČD také od nového jízdního rádu rozšířily nabídku prodávaných jízdenek přes internet. Cestující si tak bude moci na internetu koupit tzv. jízdenku eLiška, která umožní cestování mezi dvěma krajskými městy za 140 korun. Jízdenku na pendolino z Ostravy do Prahy za 226 Kč. [celá zpráva]

Přes internet půjdou nově koupit jízdenky na všechny pendolina, i na ty které pojedou do zahraničí a také jízdenky pro všechny vlaky kategorie InterCity.