Stále však zbývá dokončit 16kilometrový úsek z Lovosic do Řehlovic a Trmic na Ústecku. Ten má být kvůli známým sporům stavbařů s ekology dokončen nejdříve v roce 2009. Do té doby zde bude veden provoz po nynějších komunikacích, které proto nyní procházejí značnou rekonstrukcí v klíčových úsecích mezi Teplicemi a Lovosicemi (I/8), Lovosicemi a Ústím (I/30) a Řehlovicemi a Teplicemi (R63).

Opravy jen do konce listopadu

"Právě finišujeme se stavbou dálnice D8, koncem prosince otevřeme její úsek mezi Ústím nad Labem a státní hranicí s Německem v délce 23,5 kilometrů. Poslední úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, jehož stavbu jsme, vzhledem k protahování správních lhůt u některých řízení a podávání odvolání ze strany občanských sdružení, schopni dokončit nejdříve v roce 2009 nebo 2010", informoval generální ředitel ŘSD Petr Laušman.

Podle jeho slov otevřením předposledního úseku očekávají zvýšený zájem řidičů o jízdu po dálnici mezi Prahou a Drážďany, a proto v předstihu přistoupili k úpravě komunikací mezi dvěmi novými konci dálnice D8.

"Víme, že krátkodobě to znamená komplikace pro motoristy na komunikacích, na nichž nyní probíhají živičné úpravy vozovek, aby se zlepšily jejich povrchové vlastnosti. Jsme si ale jisti, že řidiči tyto úpravy ocení v době, kdy ještě nebudou moci využívat dálnici D8 přes České Středohoří", dodal Laušman.

Ústí se prý bát nemusí

Obavy z komplikací však mají i samotní Ústečané, kteří se obávají obrovského přílivu kamiónů. Už teď se mluví o protestech, přestože ministr dopravy Aleš Řebíček při nedávné návštěvě Ústí lidi uklidňoval, že k zahlcení města kamionovou dopravou nedojde a že existují řešení, která budou dopravu regulovat.