"Hrozí, že zhruba patnáctikilometrový úsek dálnice před Hradcem Králové se nebude moci používat kvůli stanovisku pardubické krajské hygienické stanice. Ta totiž s používáním provizorního sjezdu z dálnice v Sedlici, který by svedl dopravu na silnici druhé třídy z Hradce Králové na Lázně Bohdaneč a Pardubice, jako vyústěním dálniční trasy nesouhlasí z důvodu překročení hlukových limitů v obci Libišany," konstatoval Laušman, který však stále věří, že krátce před Štědrým večerem, 19. nebo 21. prosince, bude zprovozněn celý postavený úsek.

 "Pevně věřím, že zdravý rozum zvítězí a že se s hygieniky dohodneme a ještě do slavnostního otevření dálnice řešení vzniklé situace nalezneme. Takto by nám hrozilo, že sice budeme mít novou dálnici, ale nebudeme moci po ní jezdit.," prohlásil náměstek hejtmana Pardubického kraje Ivo Toman (ODS), zodpovědný za dopravu, podle kterého si Ředitelství silnic a dálnic nechalo vypracovat hlukovou studii, ze které naopak vyplývá, že dopravní situace bude po zprovoznění dálnice lepší než nyní. "Kamiony a nákladní auta budou totiž moci využívat dálnici jen po Nové Město u Chlumce nad Cidlinou a dál na Hradec budou muset pokračovat po původní silnici první třídy. Dálnici a sjezd v Sedlici tak budou moci využívat pouze osobní automobily," dodal Toman.

Patová situace před Hradcem

Sjezd z dálnice v Sedlici, který je již ve výstavbě, je klíčovým pro dopravu v Pardubickém kraji, neboť propojí za dva až tři roky dálnici přes třípatrovou křižovatku u Opatovic nad Labem s rychlostní komunikací R35napříč krajem a budoucí čtyřproudovou silnicí z Hradce Králové do Pardubic.

Patová situace ve výstavbě dálnice trvá nadále před Hradcem Králové. Spory s majitelkou pozemků, kterou podporují ekologové, se dosud nepodařilo vyřešit. "Za potřebných asi deset hektarů zemědělské půdy by měla žena dostat od státu náhradou zhruba 250 hektarů jiných pozemků. Pozemkový fond však uvedenou směnu dosud nepředložil vládě," konstatoval generální ředitel ŘSD Petr Laušman.