Hlavní obsah

Vnitro chce bez soutěže nové superby a audi za 50 miliónů

Právo, Marie Königová, Naďa Adamičková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Premiér, někteří budoucí ministři, ale třeba také nový šéf Sněmovny by mohli v brzké době usednout do nových vozů Audi A8 nebo Superb 3,6 FSI 4x4. Ministerstvo vnitra plánuje částečnou obnovu vozového parku, který používá ochranná služba policie a ochranka prezidenta.

Foto: maž, Novinky

Škoda Superb Combi 3.6 FSI 4x4

Článek

Nakoupit chce 18 audin za 42 miliónů a šest superbů za šest miliónů. Konečná suma je po odečtení slevy, kterou vnitro má kvůli dlouhodobému používání značek.

Policejní ochranku včetně speciálně upravených policejních limuzín mají k dispozici vedle prezidenta, premiéra a šéfů obou parlamentních komor také ministři zahraničí, vnitra a spravedlnosti. Vedle toho vozy i s bodyguardy mají na starosti zahraniční delegace a jejich doprovod.

Nová auta mají nahradit ta, která jsou se svou životností už na hranici, část z nich jezdí sedm let.

Vnitro chce výjimku

Informací ministra vnitra Martina Peciny o dvou nadlimitních veřejných zakázkách by se měla ve středu zabývat vláda. Běží o to, že vnitro plánuje výjimku ze zákona o veřejných zakázkách, neboť hodlá v tomto případě zadat zakázku bez uveřejnění.

Foto: Petr Horník, Právo

Martin Pecina

V takovém případě o ní musí být informováni členové vlády.

„Veřejná zakázka bude zadána na základě jednacího řízení bez uveřejnění, protože z technických důvodů může veřejnou zakázku realizovat pouze určitý dodavatel,“ zdůvodňuje návrh Pecina s odvoláním na dodržení podmínek zákona.

Úpravy se prodraží

Ochranná služba policie totiž požaduje zvláštní úpravy vozů. Jak řekl Právu jeden z bývalých příslušníků, týkají se nejen nadstandardního vybavení, ale také např. balistické ochrany, vybavení záložními zdroji, vysílačkami i úpravami umožňujícími používat zvláštní výstražné majáky.

„Takové úpravy jsou velmi nákladné a vyžadují, aby je provedl pokud možno výrobce,“ uvedl bývalý bodyguard. „Ta auta musí být v každém případě a za každé situace spolehlivá,“ dodal.

Změna značky by se prodražila

Pecina ve zprávě, kterou Právo získalo, píše, že policií požadované změny znamenají zásah do elektrické soustavy vozidla a do nastavení softwaru řídicí jednotky. Pokud by úpravy provedl někdo jiný než výrobce nebo pověřený dodavatel, ztratilo by vnitro nárok na záruční servis v autorizovaných servisech.

Ministr ve zprávě podotýká, že případná změna značky by přišla na víc peněz.

Ochranná služba používá flotilu 34 audin a 22 superbů už roky a při změně značky by se musel změnit i výcvik řidičů.

„Z bezpečnostního hlediska je nezbytné, aby útvar provozoval soubor vzhledově identických vozidel, včetně tzv. bezpečnostních vozidel (vozidla s balistickou ochranou),“ dodal Pecina.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám