Hlavní obsah
Jaromír Soukup Foto: TV Barrandov

Televize Barrandov dostala v úterý od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 400 tisíc korun za nevyváženost a neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

Jaromír Soukup Foto: TV Barrandov
TV Barrandov dostala pokutu

Moderátor, který je současně ředitelem televize, v pořadu kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu, ale současně odvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval například společnost Škoda Auto. Podle rady nedal pořad firmě prostor se vyjádřit.

„Problém je, že tam (Soukup) prezentoval poměrně výběrově určitá fakta a ta firma se neměla možnost hájit," řekl předseda RRTV Ivan Krejčí.

Televize se může proti udělené pokutě bránit u soudu.

Barrandov dostal pokutu už v dubnu, taktéž za nevyváženost. V pořadu Moje zprávy kritizoval Soukup státní zakázky pro firmu Dorland. Tvrzení byla předkládána jako fakta, aniž by zainteresované osoby měly možnost se k tomu vyjádřit. Podle RRTV se televize snažila cíleně ovlivnit diváky ve prospěch zájmů tvůrců pořadu. RRTV pořad označila za předpojatý a televizi vyměřila sankci 200 tisíc korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků