Hlavní obsah

Trasa D má mít na Pankráci přestup, nikoliv pouze odbočku, navrhuje dopravní podnik

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Na léta plánované trase D pražského metra by na Pankráci měla vzniknout přestupní stanice. Představenstvo dopravního podniku (DPP) to doporučilo městu s tím, že jde o výhodnější řešení, nežli vybudování odbočky z trasy C. Ve čtvrtek to řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš, podle něhož jsou náklady a vybudování přestupní stanice odhadovány na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla na zhruba 25 miliard.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

O tom, která varianta bude nakonec zvolena, rozhodne hlavní město. Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada DPP a následně radní hlavního města. Aby však Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců.

Podle Ďuriše se představenstvo pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů. Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly. "Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl Ďuriš.

Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.

Přestup by se beztak musel budovat později

Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám