Hlavní obsah

Srážce vlaků v tunelu pod Vítkovem nezabránil generální stop

Vlak, který koncem loňského března vyjel z pražského Hlavního nádraží proti rychlíku stojícímu v tunelu pod Vítkovem, nezastavil dispečer tlačítkem generální stop, jak tehdy uváděla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Zastaven byl díky rychlé reakci strojvedoucích a jednoho cestujícího, vyplývá z vyšetřování Drážní inspekce, o kterém ve středu informovala televize Nova.

Foto: Drážní inspekce

Rychlíky v tunelu Balabenka jely proti sobě po stejné koleji.

Článek

"Vlak byl zastaven strojvedoucím, který použil rychlobrzdu, dále byla použita záchranná brzda ve vlaku. Generální stop sice možná byl použit, ale byl použit nesprávně a na zastavení vlaků to nemělo vliv," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Rychlík jedoucí z Děčína do Prahy čekal v tunelu, zatímco proti němu vyjel z Hlavního nádraží rychlík Praha - Letohrad. Vlaky, ve kterých bylo na 200 lidí, zastavily pouhých 23 metrů od sebe. Nikdo nebyl zraněn, škodu na poničené výhybce inspekce vyčíslila na 200 tisíc korun. Důvodem incidentu bylo, že strojvedoucí z nádraží odjel, i když mu na návěstidle svítila červená.

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám