Hlavní obsah
Rychlíky v tunelu Balabenka jely proti sobě po stejné koleji. Foto: Drážní inspekce

Srážce vlaků v tunelu pod Vítkovem nezabránil generální stop

Vlak, který koncem loňského března vyjel z pražského Hlavního nádraží proti rychlíku stojícímu v tunelu pod Vítkovem, nezastavil dispečer tlačítkem generální stop, jak tehdy uváděla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Zastaven byl díky rychlé reakci strojvedoucích a jednoho cestujícího, vyplývá z vyšetřování Drážní inspekce, o kterém ve středu informovala televize Nova.

Rychlíky v tunelu Balabenka jely proti sobě po stejné koleji. Foto: Drážní inspekce
Srážce vlaků v tunelu pod Vítkovem nezabránil generální stop

"Vlak byl zastaven strojvedoucím, který použil rychlobrzdu, dále byla použita záchranná brzda ve vlaku. Generální stop sice možná byl použit, ale byl použit nesprávně a na zastavení vlaků to nemělo vliv," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Rychlík jedoucí z Děčína do Prahy čekal v tunelu, zatímco proti němu vyjel z Hlavního nádraží rychlík Praha - Letohrad. Vlaky, ve kterých bylo na 200 lidí, zastavily pouhých 23 metrů od sebe. Nikdo nebyl zraněn, škodu na poničené výhybce inspekce vyčíslila na 200 tisíc korun. Důvodem incidentu bylo, že strojvedoucí z nádraží odjel, i když mu na návěstidle svítila červená.

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků