Hlavní obsah

Platit kartou na poště? Na většině poboček dál jen sci-fi

Právo, Karolina Brožová

Počet poboček České pošty, kde lze platit kartou, se rozšiřovat v nejbližším období nebude. Nyní jich je podle mluvčího Matyáše Vitíka asi 700, na dalších více než 2500 uspějete pouze s hotovostí. Rozdíly trvají i ve vybavení poboček. Někde pořadí určuje elektronický vyvolávací systém, jinde se lidé postaru řadí do fronty.

Foto: Luděk Fiala, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„V současné době neuvažujeme o dalším masivním rozšíření platebních terminálů na poštách, nelze ovšem vyloučit, že k dílčím úpravám v budoucnu nedojde,“ řekl Právu Vitík.

Svým zákazníkům chce pošta ulehčit alespoň čekání ve frontách. „Česká pošta postupně zavádí vyvolávací systémy nové generace, které mají intuitivní ovládání, nabídku i v cizích jazycích a umožňují naskenovat kód zásilky,“ uvedl Vitík.

Zařízení však pošta nainstaluje pouze na vytížená pracoviště, kde je více přepážek a mnoho zákazníků. V současné době je toto nejmodernější zařízení na 12 pobočkách v republice, chystá se ho zavést na dalších desítkách. I tak je to však z celkového počtu více než 3200 poboček zlomek.

Pobočky se liší i ve zboží, které svým zákazníkům nabízejí. Zmatek tak vzniká například při vyplácení výher z hracích losů. Různé pobočky pošty prodávají různé druhy těchto tiketů – od Fortuny nebo Sazky –, a pokud si jdete pro výhru na jinou pobočku, která jej nemá v nabídce, neproplatí vám ji.

Služby podle lokality

„Česká pošta v rámci svého doplňkového prodeje nabízí zboží, o které mají zákazníci zájem a které souvisí i s poštovními službami. Tyto potřeby zákazníků jsou odlišné podle lokality, ve které se pošty nacházejí. Proto není na všech pobočkách stejný sortiment zboží,“ uvedl Vitík.

Do tohoto sortimentu patří kromě hracích losů, poštovních známek a obálek také tiskoviny, dětské hračky, ale nově třeba i pokladny pro elektronickou evidenci tržeb.

Zřejmě i nespokojenost zákazníků se službami České pošty vede k rozmachu nových přepravců balíků, jako jsou PPL, GLS, DPD, Toptrans, Messenger, Mapakurýr, Geis a další.

Více než deset tisíc e-shopů spolupracuje se službou „zásilkovna“, což je síť míst, na která si můžete nechat poslat balík a posléze jej vyzvednout, obdobně jako na poště. V republice je nyní těchto míst už 890.

Konkurenčnímu prostředí čelí pošta plně od roku 2013, kdy byla dokončena liberalizace trhu poštovních služeb. Na rozdíl od jiných dopravců pošta vykonává pro stát univerzální službu, tedy doručuje do každého místa v ČR.

Anketa

Jste spokojeni se službami České pošty?
Ano
15,2 %
Ne
84,8 %
Celkem hlasovalo 4977 čtenářů.

Související téma:

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám