Hlavní obsah

Pendolino zdevastované po nárazu do kamiónu je opět celé, kabinu museli znovu vyrobit

Novinky, Kristýna Léblová, jdu
Praha

Před třemi lety narazil ve Studénce na Novojičínsku vlak Pendolino do polského kamiónu, který vjel do kolejiště na červenou. Vlak se řítil 140kilometrovou rychlostí, tudíž kabina včetně první poloviny vozu byla totálně zdevastovaná. Nyní je vlak po opravě opět připraven vrátit se v brzké době zpět na trať Praha–Ostrava.

Pendolino zdevastované ve Studénce po nárazu do kamiónu se vrátí zase na traťVideo: Novinky

 
Článek

Vlaky byly vyrobeny v letech 2003 až 2004 v Itálii, tudíž i tam putovaly na opravu. Dva zdevastované vozy vlaku Pendolino opravila společnost Alstom.

Foto: Aleš Honus, Právo

Záznam ze střetu kamiónu a pendolina.

Teď už vozy stojí v pražském depu, kde se připojily ke zbytku soupravy. Oprava vyšla na víc než 200 miliónů korun, i tak se ale podle systémového specialisty Českých drah Jana Studeníka vyplatila.

„Rozhodně by byla škoda, kdyby nám potom zbyly zbývající vozy z celé jednotky, protože jednotka má sedm vozů. Těžce poškozeny byly jen dva vozy. S pěti vozy bychom nemohli samostatně jezdit, takže ty dva vozy se musely dovyrobit. Abychom měli celou flotilu sedmi pendolin kompletní, tak z tohoto důvodu se to vyplatilo,“ vysvětlil Studeník.

Stejná kabina

Kabina, která po nárazu byla doslova rozdrcena (po nehodě zbyla vlastně jen střecha), vypadá nyní k nerozeznání od té původní. „Všechny prvky, které známe z ostatních pendolin, byly znova vyrobeny. Bylo to hodně složité, protože ty věci se dnes už nevyrábějí. Všichni výrobci museli znova vytáhnout staré výkresy a vyrobit úplně ten samý prvek, aby to vše vypadalo úplně stejně jako původní staré pendolino,“ prozradil Studeník.

Foto: Novinky

Kabina strojvedoucího je totožná s tou původní.

Zkoušky a modernizace

Vlak má za sebou kontrolu nápravových tlaků v depu v Brně i první zkušební jízdu. „Teď už čeká jen na to, kdy se přistaví na revitalizaci interiérů, která probíhá na všech jednotkách, a i tato jednotka bude podrobena modernizaci,“ prozradil systémový specialista s tím, že vlak například dostane nové sedačky.

Na trať Praha–Ostrava by se vlak mohl vrátit v polovině srpna.

Reklama

Výběr článků

Načítám